bedrijfsnaam als gebruikersnaam

Heb je opmerkingen, tips of vragen over het forum? Plaats het hier.
Gesloten
Gebruikersavatar
madebyme
Bead Dreamer
Berichten:707
Lid geworden op:do 17 aug 2006 21:47
Contacteer:
bedrijfsnaam als gebruikersnaam

Bericht door madebyme » do 28 sep 2006 18:38

Ik vroeg me af waarom Ria en Esther ineens hun gebruikersnaam hebben veranderd in een bedrijfsnaam, terwijl er laatst in een topic nog eens gemeld werd dat dat nu echt niet meer mocht. Kan Sandra mij dit misschien uitleggen?
Niet dat je mij persoonlijk verantwoording schuldig bent, maar het komt wat oneerlijk over dat bepaalde personen dit wel mogen en andere niet. Of mag iedereen het nu?
(Misschien heb ik het verkeerd begrepen en zijn het geen bedrijfsnamen.)

groetjes,

P.S. Vragen staat vrij, hoop ik :bloos10: .

Gebruikersavatar
DMBijoux
Bead Aholic
Berichten:4172
Lid geworden op:wo 05 feb 2003 22:57
Locatie:Zevenbergen
Contacteer:

Bericht door DMBijoux » do 28 sep 2006 18:43

Mijn bedrijfsnaam is DragonMagic ;) En ik heb nu al 3 verschillende namen gehad geloof ik.

Je moet dit altijd aan Sandra vragen of ze het veranderd.

Volgens mij is er een regeltje ergens over de namen.

Ik heb mijn naam omlaten zetten naar Ria toen ik Moderator werdt, en aangezien ik nu geen moderator meer ben, is mijn naam weer terug gezet naar een naam die ik wilde.
Waar een wil is, is een weg. En zo niet dan borduur of klei ik hem wel!!
*************************

groetjes Ria

Gebruikersavatar
Sandra
Eigenaar Kralen.com
Berichten:15556
Lid geworden op:wo 05 feb 2003 13:09
Contacteer:

Bericht door Sandra » do 28 sep 2006 18:50

Vragen staat altijd vrij, misschien geef ik niet altijd antwoord maar vragen staat vrij. ;-)

De reden is reclame mag niet, en daar vallen gebruikersnamen ook onder. Mijn gemotiveerde modjes zeiden er dan ook wat van als iemand zich aanmeldde met een bedrijfsnaam, want ja, dat mag niet. Maar de regel kwam pas veel later, er waren dus al tientallen mensen met bedrijfsnaam. Dus dan kon ik wel zeggen tegen de nieuwe 'hee dit mag niet', maar ja als anderen de naam ook hadden....dan krijg je dus inderdaad de 1 mag het wel en de ander niet, dus liet ik het toe. Uiteindelijk besloot ik de knoop door te hakken en is het dus: mensen die al hadden aangemeld mogen het nog wel, mensen die vanaf nu aanmelden mogen het niet, want de regel geldt vanaf nu. Voordat ik dat had gepost had ik het gemeld aan de modjes, omdat sommigen hun naam eigenlijk wel wilden wijzigen. Dus van 'nu kan het nog'. Vlak daarna had ik dus gepost van 'vanaf nu kan het niet meer'.

Ik heb haast de neiging die regel maar gewoon weg te halen. Ik hou er niet van als de 1 het wel mag en de ander niet. Ik had geen zin tientallen personen te pb-en dat ze naam moeten wijzigen, vandaar dat ik aan deze oplossing dacht (zij mogen het nog wel, nieuwe niet).

Het komt gewoon op het volgende neer: dit forum is voor gewone kralenfans om tips, kennis en inspiratie uit te wisselen. Dus geen reclame, spam en verkooppraatjes, alleen echte leuke kralenpraat.

Als er nog vragen zijn hoor ik het wel.

groetjes,
Sandra

Gebruikersavatar
Sandra
Eigenaar Kralen.com
Berichten:15556
Lid geworden op:wo 05 feb 2003 13:09
Contacteer:

Bericht door Sandra » do 28 sep 2006 18:56

DMBijoux schreef:....

Ik heb mijn naam omlaten zetten naar Ria toen ik Moderator werdt, en aangezien ik nu geen moderator meer ben, is mijn naam weer terug gezet naar een naam die ik wilde.
De regelwijziging heeft vanaf mijn kant niets met wel/niet modje te maken. Ik dacht dat je het een tijd terug ook al wilde. Het komt er meer op neer dat ik de knoop doorhakte nadat Dagmar (voorheen 'kralenenquete') vroeg of ik haar naam kon wijzigen naar 100%kraal (zodat als men vragen heeft over haar technieken en zij reageert, zij ook weten dat zij degene van het tijdschrift is). Ik dacht namelijk eerst nee te zeggen (want reclame maken mag niet en daar valt bedrijfsnaam als loginnaam ook onder), maar omdat zoveel mensen al wel bedrijfsnaam als loginnaam hadden, wilde ik ook geen nee zeggen. Dus dan maar op zo 'n manier opgelost..

Gebruikersavatar
DMBijoux
Bead Aholic
Berichten:4172
Lid geworden op:wo 05 feb 2003 22:57
Locatie:Zevenbergen
Contacteer:

Bericht door DMBijoux » do 28 sep 2006 19:00

Nee weet ik maar, dat is toen voor mij de reden geweest om Ria als inlognaam te nemen. Omdat het toen een makkelijker aanspreekpunt was. En dat hoeft nu niet meer ;)
Waar een wil is, is een weg. En zo niet dan borduur of klei ik hem wel!!
*************************

groetjes Ria

Gebruikersavatar
La Bigiotteria di Esther
Bead Monster
Berichten:6006
Lid geworden op:do 06 feb 2003 09:10
Locatie:Nieuwegein
Contacteer:

Bericht door La Bigiotteria di Esther » do 28 sep 2006 20:14

En ik heb als gemotiveerd ex-modje van het aanbod gebruik gemaakt om mijn naam nog te mogen veranderen voordat de regel echt van kracht werd. :)
Inside me lives a skinny woman trying to get out. But I can usually shut the bitch up with chocolate, ice cream and cookies.

Gebruikersavatar
100%Kraal
Bead Intelligent
Berichten:1379
Lid geworden op:vr 03 sep 2004 09:37
Locatie:Amsterdam
Contacteer:

Bericht door 100%Kraal » vr 29 sep 2006 09:28

En bij mij kwam de vraag op omdat ik toen ik me voor het eerst aanmeldte niet had verwacht dat ik het hier zo gezellig zou vinden en dus maar gewoon een naam gekozen had. Dus eigenlijk wilde ik die al heel lang wijzigen maar ik was bang dat dit te verwarrend zou zijn. :?
Aangezien ik soms vragen over het tijdschrift op het forum beantwoord is mij opgevallen dat niet iedereen meteen de link tussen het blad en mij legt en sommige vinden het dan ook raar dat ik antwoord.
Dus heb ik Sandra in een mailtje gevraagt of het eventueel mogelijk zou zijn om mijn inlognaam te veranderen zodat het duidelijker is :wink:
-xxx-
Dagmar
Bedenk steeds dat je uniek bent, net als iedereen!

Gebruikersavatar
klavertje
Bead Professional
Berichten:1608
Lid geworden op:ma 28 mar 2005 19:26
Locatie:België-Zemst
Contacteer:

Bericht door klavertje » vr 29 sep 2006 15:32

misschien is het wel veel werk maar ik zou het eerlijkgezegd eerlijker vinden als niemand de naam van zijn winkel/site mag vermelden in zijn nickname. Maar zou het bv. bij 100% kraal niet mogelijk zijn, dat ze onder haar naam zoals 'moderator', 'eigenaar kralen.com' enz. iets van '100% kraal' of zo krijgt, zo hoef je geen uitzondering te maken en is het toch duidelijk. ik weet niet of dit mogelijk is allemaal maar het lijkt mij wel het eerlijkst :?

(sorry als dit topic niet bedoeld was voor mensen die hier eigenlijk niets mee te maken hebben :? )
creatief saxofonistje ;)

Gebruikersavatar
Sandra
Eigenaar Kralen.com
Berichten:15556
Lid geworden op:wo 05 feb 2003 13:09
Contacteer:

Bericht door Sandra » vr 29 sep 2006 15:56

Bedankt voor je voorstel, maar het forum kost me al genoeg tijd. Alle accounts afgaan en iedereen pb-en kost nog meer tijd, dus ik hou het bij mijn besluit. ;)

Gesloten