je creaties plaatjes gehost op het forum

Heb je opmerkingen, tips of vragen over het forum? Plaats het hier.

Wil jij voorbeelden showen via een uploadformulier van Kralen.com?

Ik vind het een leuk idee en doe dan graag mee!
46
79%
Ik vind het een leuk idee maar doe waarschijnlijk niet mee.
3
5%
Ik doe liever niet mee, want ik vind het makkelijker de foto's te showen vanaf mijn eigen website.
7
12%
Ik doe liever niet mee, want ik wil niet dat mijn voorbeelden dan ook op de voorbeeldenpagina komen.
2
3%

Totaal aantal stemmen: 58

Sandra
Eigenaar Kralen.com
Contacteer:
je creaties plaatjes gehost op het forum

Bericht door Sandra » vr 19 mei 2006 08:55

Dag allemaal,
Ik heb al een tijdje het volgende idee. Ik zou een formulier kunnen maken waarmee je de foto van je creatie upload naar de server van het forum. Dat heeft de volgende voordelen:
- Je hebt dan zelf geen webspace nodig, dus mensen zonder website kunnen ook creaties tonen.
- Waarschijnlijk kan ik zorgen dat het automatisch geresized wordt, zodat het laden niet te lang duurt en ik niet teveel dataverkeer krijgt ;)
- De plaatjes blijven dan bewaard. Op zo 'n manier kan je 'n jaar later nog de foto bekijken, waardoor het subforum uitgebreid blijft en wij topics zonder foto's niet hoeven te verwijderen.

Nadeel is dat we verwachten dat je je creaties altijd upload via het formulier. Op zo 'n manier weten we zeker dat de foto's altijd te zien zullen zijn bij de topic, wat ons weer tijd bespaart om te kijken of er topics verwijderd moeten worden. Verder worden je creaties dan ook toegevoegd aan de voorbeeldenpagina van kralen.com, en moet je dus wel tijdens het invullen van formulier kleur en techniek invullen.

Graag hoor ik wat jullie hiervan vinden. :) Alvast bedankt!

DreamS
Bead Intelligent
Contacteer:

Bericht door DreamS » vr 19 mei 2006 08:57

Ik vind het wel een leuk idee ja!
Maar kan je dan alleen nog maar via dat uploaden? :)
Super idee!
Afbeelding

Sandra
Eigenaar Kralen.com
Contacteer:

Bericht door Sandra » vr 19 mei 2006 08:58

Nadeel is dat we verwachten dat je je creaties altijd upload via het formulier. Op zo 'n manier weten we zeker dat de foto's altijd te zien zullen zijn bij de topic, wat ons weer tijd bespaart om te kijken of er topics verwijderd moeten worden.

Debby
Bead Lover

Re: je creaties plaatjes gehost op het forum

Bericht door Debby » vr 19 mei 2006 09:10

ik vind het prima, maar:
Waarschijnlijk kan ik zorgen dat het automatisch geresized wordt, zodat het laden niet te lang duurt en ik niet teveel dataverkeer krijgt ;)
is dit niet veel werk voor jou?

debby

Sandra
Eigenaar Kralen.com
Contacteer:

Bericht door Sandra » vr 19 mei 2006 10:03

nee hoor. volgens mij zijn er wel scripts te vinden die het volgende kunnen doen:
- zodra het plaatje is ge-upload, slaat hij het in 2 groottes op, bv 200 pixels hoog en 600 pixels hoog. ook is de kwaliteit dan iets verminderd, zodat de plaatjes rond de 10 a 30 kb is. Op zo 'n manier scheelt het mij veel dataverkeer (= geld) en hoeven mensen niet lang te wachten tot het is geladen.

ikzelf gebruik al 'n programma voor de voorbeelden van de voorbeeldepagina, alleen moet ik dan even handmatig voorbeelden selecteren en aangeven in welke grootte het moet zijn. ik wil dus programma zoeken die ik op webserver kan installeren, die het automatisch doet meteen na het uploaden van de voorbeeld.

Ayla
Bead Intelligent
Contacteer:

Bericht door Ayla » vr 19 mei 2006 10:14

Top idee, het is nu zo jammer dat in oudere topics de foto's vaak verdwenen zijn.

samira
Bead Fanatic

Bericht door samira » vr 19 mei 2006 10:23

Hardstikke goed plan! :thumb:
Groetjes Wendy

Happy
Bead Believer

Bericht door Happy » vr 19 mei 2006 10:31

Ik vind het ook handig!
Heb nl geen webspace en zo kan ik ook een hoop laten zien,
Super!!
Greets!
Femke

marja!
Bead Lover

Bericht door marja! » vr 19 mei 2006 10:49

Het idee op zich vind ik wel handig, maar ik heb alleen een beetje moeite met het automatisch doorplaatsen van de foto op de voorbeeldenpagina.

Over het namaken van andermans creaties zijn al regelmatig discussies geweest, dus dat is niet het doel van deze post:
Zelf heb ik altijd het idee dat op zo'n voorbeeldenpagina foto's staan waarvan de maker het niet erg vind dat ze nagemaakt worden. Het is niet voor niets een voorbeelden pagina.
Als ik ideeën nodig heb of eens iets (voor mij) nieuws wil uitproberen is juist de voorbeeldenpagina van kralen.com een inspiratiebron.
Met het namaken van deze sieraden heb ik persoonlijk minder moeite, dan bijvoorbeeld met sieraden uit het 'show je eigen creatie-topic' of uit een of andere webshop, omdat ik ervan uit ga dat die voorbeelden er vrijwillig op gezet zijn met het doel om anderen te inspireren.

Het zou jammer zijn als mensen eigen ontwerpen / originele sieraden niet meer gaan posten, omdat ze bang zijn voor namaak.

Is een 'aanvinkvakje' -ik heb er bezwaar tegen als deze foto op de voorbeeldenpagina wordt geplaatst- misschien ook een optie?

Sandra
Eigenaar Kralen.com
Contacteer:

Bericht door Sandra » vr 19 mei 2006 12:34

zou ik kunnen doen ja, hoewel ik beetje bang ben dat het dan vrijwel altijd aangevinkt wordt en het is juist fijn als mijn voorbeeldenpagina uitgebreid kan worden dankzij dat systeem.
zou wel kunnen doen dat de foto dan bij de voorbeeldenpagina komt, maar dat er dan duidelijk bij staat dat de ontwerper het erg jammer zou vinden als het letterlijk wordt nagemaakt, dat is heel eenvoudig te doen.

Starry Skies
Bead Believer

Bericht door Starry Skies » vr 19 mei 2006 12:42

is het niet zo dat de meeste van de sieraden die in *Show je eigen creaties* ook op de voorbeeldenpagina staan? of zijn dat weer andere creaties??
Groetjes Monique

Sandra
Eigenaar Kralen.com
Contacteer:

Bericht door Sandra » vr 19 mei 2006 13:34

nee, ze zijn meestal niet dubbel zeg maar. meesten die showen bij eigen creaties sturen het niet naar de voorbeeldenpagina http://www.kralen.com/vb/" onclick="window.open(this.href);return false; , en velen die voorbeelden versturen voor de voorbeeldenpagina, zijn niet actief op het forum.

wat me wel geinig lijkt, is dat als je het bekijkt bij de voorbeeldenpagina van kralen.com, dat er dan link is naar de topic, zodat je de feedback kan lezen.

100%Kraal
Bead Intelligent
Contacteer:

Bericht door 100%Kraal » vr 19 mei 2006 15:36

lijkt mij een heel erg leuk idee maar wordt dat dan niet heel erg duur voor jou qua webspace?
-xxx-
Dagmar
Bedenk steeds dat je uniek bent, net als iedereen!

Haematodipsia
Bead Producer
Contacteer:

Bericht door Haematodipsia » vr 19 mei 2006 15:42

Ik heb er even een vraagje over. Stel ik upload mijn creatie op jouw server, kan ik die vandaar dan ook op andere sites laten zien of niet?

Ik vind het wel een beetje jammer dat iedereen het dan moet gebruiken. Sommige mensen gebruiken ook een site waarop ze hun juwelen verkopen maar van waar ze ook meteen linken. Anders moeten ze alle fotos dubbel online zetten, of begrijp ik dat niet goed?

Sandra
Eigenaar Kralen.com
Contacteer:

Bericht door Sandra » vr 19 mei 2006 16:18

Haematodipsia schreef:Ik heb er even een vraagje over. Stel ik upload mijn creatie op jouw server, kan ik die vandaar dan ook op andere sites laten zien of niet?
nee dat zou ik niet leuk vinden, ik wil niet teveel dataverkeer hebben. ;)

wat degenen die sites hebben betreft: meestal verwijderen ze op 'n gegeven moment het plaatje, en is het dus niet meer te zien bij de topic...nu kijkt onze lieve samira het weleens na en ruimt ze het op ;) , maar zou leuke tijdsbesparing zijn als dat niet meer hoeft.
kralenenquete schreef:lijkt mij een heel erg leuk idee maar wordt dat dan niet heel erg duur voor jou qua webspace?
nee, heb een grote harddisk en zelfs 2 harddisks (1tje voor backup), dus daar kan genoeg bij. :) ga dan wel scriptje maken om het plaatje te verkleinen naar max 40 kb ofzo, en als dat niet lukt zorgen dat het uploaden alleen lukt als het niet boven 40 kb is.

qua dataverkeer moet ik wel opletten, maar ik mag momenteel max 100 Gb per maand hebben en anders is het maar paar euro om meer te mogen hebben. heerlijk 100 gb. :lol: mocht tijd terug max 4, ging toen door dit forum er ook iedere keer overheen. :roll:
Laatst gewijzigd door Sandra op vr 19 mei 2006 16:26, 1 keer totaal gewijzigd.

Gesloten