Upload je voorbeelden naar Kralen.com

Heb je opmerkingen, tips of vragen over het forum? Plaats het hier.
Sandra
Eigenaar Kralen.com
Contacteer:

Bericht door Sandra » wo 28 feb 2007 21:33

Oh ja, daar dacht ik niet aan....hoewel ik moet zeggen dat ik persoonlijk vind dat dat niet echt gevolgen heeft....als iemand het wil namaken, doen ze het toch wel, en als iemand het wil kopen, kunnen ze via beetje doorklikken bij jouw site komen. Je zou evt bij je foto violetmoon op kunnen zetten....

flapflap
Bead Hysteric
Contacteer:

Bericht door flapflap » do 01 mar 2007 11:48

Ja precies, veel doen dat ook, dat je in je foto je naam, je logo of zelfs je website zet.

En als jij de fotos op je eigen site hebt staan zijn ze ook te vinden via google.
~Audrey~

violetmoon_17
Bead Addict
Contacteer:

Bericht door violetmoon_17 » do 01 mar 2007 13:40

Klopt ja, maar als je er dan op klikt ga je naar mijn site of via een link kan je dan naar mijn site gaan.
Als je op een van naar jullie ge-uploade foto's klikt krijg je alleen maar een vergroting met in de url balk het adres van kralen.com.

Dus hoe moet iemand, die mijn plaatje toevallig op internet vind, het mooi vind dan weten wie de maker is?

Ik denk dat met mij er meerdere zullen zijn die dit eventueel een probleem vinden.
Vooral dan diegenen die proberen om zo iets op te zetten voor de verkoop.

Maar een watermerk over de foto zetten met daarin mijn webadres is inderdaad een optie.
Afbeelding Carina

Afbeelding

Copyright © 2004–2015 All rights reserved.

Mieke
Bead Intelligent
Contacteer:

Bericht door Mieke » do 01 mar 2007 19:45

violetmoon_17 schreef:Maar een watermerk over de foto zetten met daarin mijn webadres is inderdaad een optie.
Volgens mij voorkom je daarmee ook dat mensen je foto misbruiken. Ik vind het altijd wel erg professioneel staan ook, zou voor mij als reclame werken.
Groetjes en kraalplezier van Mieke

Haematodipsia
Bead Producer
Contacteer:

Bericht door Haematodipsia » do 01 mar 2007 20:12

Ik begrijp violetmoon toch zeker wel. Ik hou graag mijn foto's in eigen beheer om het zo te zeggen en ik wil ze niet graag op een voorbeeldenpagina. Gewoon omdat ik mijn juwelen niet als voorbeelden zie voor anderen, de foto's zijn voor mezelf en klanten. Dat klinkt misschien grof maar ik kon het even net zo goed verwoorden :lol: Ik bedoel dat ik mijn foto's niet maak als voorbeeld, daar zijn mensen met online workshops voor.

Ik vind nog altijd het beste om ook toe te staan te linken van eigen website samen met het uploadprogramma. Is het dan zo'n groot probleem als een foto weg is?

Sandra
Eigenaar Kralen.com
Contacteer:

Bericht door Sandra » do 01 mar 2007 22:49

Dat je de voorbeeld upload naar de server, wil nog niet zeggen dat het bij de voorbeeldenpagina tevoorschijn komt. Zoals ik al eerder zei, het komt alleen bij het forum bij je eigen topic, en bij een maandelijkse overzicht, waar ook je eigen naam bij staat. En desnoods kan ik daar tekst bij zetten dat het ter inspiratie is en niet nagemaakt mag worden.

Crearen
Bead Believer
Contacteer:

Bericht door Crearen » vr 02 mar 2007 19:45

Ik begrijp ieders standpunt...maar als je een goed ontwerp ziet, wat de meesten toch zijn!!...Zou je ook de afbeelding kunnen opslaan............rechtermuisknop kopieeren...ik bedoel maar.
Dan heb je je foto al lang weer verwijderd, maar heeft iemand het netjes in zijn eigen bestanden staan en kan het ten alle tijde namaken.
Dus lijkt me simpel, wil je ze niet langer dan een bepaalde tijd op dit forum hebben staan...mail je naar Sandra en laat je ze eraf halen, of je toont ze gewoon niet meer.......
Dat zou erg jammer zijn, want dan gaat, wat mij persoonlijk betreft, heel wat inspiratie verloren...

Angelaa
Bead Intelligent
Contacteer:

Bericht door Angelaa » zo 04 mar 2007 13:45

is het verplicht je foto's te uploaden via kralen.com ik gebruik namelijk alleen png en dat accepteert hij niet, ik upload ze meestal via photobucket.com werkt ook goed.
Groetjes, Angela

Don't Drink and Drive but Smoke and Fly.

Sandra
Eigenaar Kralen.com
Contacteer:

Bericht door Sandra » zo 04 mar 2007 14:03

Ik moet er nog over nadenken wat het uiteindelijk moet worden, de meesten houden zich er nog niet aan. Het is iig eigenlijk niet de bedoeling sites zoals photobucket te gebruiken want velen ergeren zich er behoorlijk aan en krijgen ook problemen met pc door dat soort sites.
Waar ik nu aan denk is het volgende:
- uploaden naar mijn server is niet verplicht, maar als je het niet wil uploaden naar mijn server dan moet je het op een eigen site zetten en daar ook laten staan. Dus geen gratis sites zoals photobucket en mijnalbum, want a) ze blijven daar niet altijd staan en b) sommigen hebben problemen door dat soort sites. Ik hoop dat iedereen dan zo netjes kan zijn de foto's op eigen server te laten staan, en zo nee, even pbtje te sturen.
- iedere maand een verkiezing van leukste sieraad van de maand. Er kan dan gestemd worden op alle sieraden die afgelopen maand zijn geupload naar kralen.com. De prijs is dan een 15% kortingscode bij CreaDream
- Het is NIET TOEGESTAAN andere foto's te uploaden naar mijn server, zoals restjes verkopen of kralenruil. Enige foto's die je naar mijn server mag uploaden zijn foto's van creaties die je wil showen bij 'show je eigen creaties'.

Annemie
Bead Brilliant
Contacteer:

Bericht door Annemie » zo 04 mar 2007 15:49

Als dit de regels worden, is het voor mij dus onmogelijk om andersoortige foto's (geen creaties) te plaatsen. Ik mag ze niet uploaden naar hier en ook niet naar photobucket en ik heb geen eigen website. Dat zou toch jammer zijn.

Sandra
Eigenaar Kralen.com
Contacteer:

Bericht door Sandra » zo 04 mar 2007 15:52

Sorry, je begrijpt me verkeerd, andere foto's, zoals restjes verkopen en kralenruil mogen wel bij andere sites zoals photobucket. Deze topic gaat alleen over show je eigen creaties.

Annemie
Bead Brilliant
Contacteer:

Bericht door Annemie » zo 04 mar 2007 15:55

Ok, dan heb ik je inderdaad verkeerd begrepen!
Ik vind het competitie-element wel erg leuk, stimuleert ook om vaker creaties te showen.

Angelaa
Bead Intelligent
Contacteer:

Bericht door Angelaa » zo 04 mar 2007 16:44

Sandra schreef:Het is iig eigenlijk niet de bedoeling sites zoals photobucket te gebruiken want velen ergeren zich er behoorlijk aan en krijgen ook problemen met pc door dat soort sites.
Dus geen gratis sites zoals photobucket en mijnalbum, want a) ze blijven daar niet altijd staan en b) sommigen hebben problemen door dat soort sites.
Ik heb eigenlijk nog nooit problemen gehoord over photobucket maar meer over mijnalbum.nl & imageshack maargoed maakt mij niet uit upload ik het wel via mn eigen site. ik wil graag het bestand png houden jpeg of gif word altijd zo lelijk bij mij teminste.
Groetjes, Angela

Don't Drink and Drive but Smoke and Fly.

flapflap
Bead Hysteric
Contacteer:

Bericht door flapflap » ma 05 mar 2007 11:51

Angelaa schreef:ik wil graag het bestand png houden jpeg of gif word altijd zo lelijk bij mij teminste.
??? wat vreemd?
~Audrey~

Sandra
Eigenaar Kralen.com
Contacteer:

Bericht door Sandra » ma 05 mar 2007 11:58

Sorry maar dat is echt onzin, waarom zouden foto's altijd als .jpg opgeslagen worden?
In ieder geval, waarschijnlijk kan ik de script wijzigen zodat .png en .gif wel geaccepteerd worden, maar automatisch omgezet worden naar .jpg.

Gesloten