Krea Doe 2014

Informatie over kralen- en sieradenbeurzen alsook over braderieën kun je hier uitwisselen. Tip: maak een gezellige gezamenlijke bezoek als meerdere kralenfans naar hetzelfde beurs gaan!
Gebruikersavatar
InJo
Bead Starter
Berichten:54
Lid geworden op:za 21 jun 2014 08:11
Locatie:Breda
Contacteer:
Re: Krea Doe 2014

Bericht door InJo » ma 19 okt 2015 11:52

Hi Hilly, ik ga eigenlijk elk jaar wel naar de Kreadoe. Leuke hobbybeurs. Niet heel veel kralen helaas maar genoeg andere leuke stands. Altijd leuk om rond te lopen en inspiratie op te doen. Denk wel dat ik ook van de partij ben. Ik kan niet op woensdag en zaterdag. Donderdag en vrijdag kan wel. Groet, Ingrid
If beads were money, I'd be a billionaire by now.

Hilly_M
Bead Lover
Berichten:420
Lid geworden op:zo 15 sep 2013 15:49

Re: Krea Doe 2014

Bericht door Hilly_M » di 20 okt 2015 16:44

Hi Ingrid,
Leuk! Ik kan niet op donderdag (moet werken), maar vrijdag wel. Dus wat mij betreft een date :D
Nu afwachten of er misschien nog meer geïnteresseerden zijn.
Groet, Hilly

Gebruikersavatar
InJo
Bead Starter
Berichten:54
Lid geworden op:za 21 jun 2014 08:11
Locatie:Breda
Contacteer:

Re: Krea Doe 2014

Bericht door InJo » di 20 okt 2015 20:30

Gezellig Hilly! Nu al zin in! Zou inderdaad leuk zijn om meer forumleden te ontmoeten. Hoop dat er nog meer mensen reageren...
If beads were money, I'd be a billionaire by now.

Gebruikersavatar
Moniek74
Bead Intelligent
Berichten:1382
Lid geworden op:di 20 nov 2012 21:58
Locatie:Harderwijk
Contacteer:

Re: Krea Doe 2014

Bericht door Moniek74 » wo 28 okt 2015 07:41

Ha dames,
Ik ga morgen (donderdag) naar de KreaDoe. Als ik eraan denk zal ik donderdagavond nog wat kralentips posten hier die ik daar heb gezien, scheelt wellicht in de zoektocht vrijdag voor jullie :wink:
Hartelijke groet van Moniek

Gebruikersavatar
InJo
Bead Starter
Berichten:54
Lid geworden op:za 21 jun 2014 08:11
Locatie:Breda
Contacteer:

Re: Krea Doe 2014

Bericht door InJo » wo 28 okt 2015 17:26

Dank je Moniek, dat kan inderdaad wel handig zijn :) En nu maar hopen dat het niet al te druk is. Veel plezier morgen!
If beads were money, I'd be a billionaire by now.

Gebruikersavatar
Kikkertje
Bead Hysteric
Berichten:3130
Lid geworden op:za 03 mei 2008 16:30
Locatie:Spijkenisse
Contacteer:

Re: Krea Doe 2014

Bericht door Kikkertje » do 29 okt 2015 13:45

Ik ga zondag. Ik denk niet dat er heel veel kralen zijn. Ik hoorde op de sieradenbeurs in Leiden dat een aantal collega's die er wilden staan geen stand konden krijgen of alleen een workshop mochten verzorgen. Een aantal anderen die er wel staan, hebben vooral materiaal voor de kaarten bij zich want te veel kralen dat mocht niet. Dus er zijn wel standhouders met kralen met interesse, maar ze komen er niet tussen. Als je kijkt op de site van de Kreadoe bij de deelnemers, staan er allemaal hobby's maar sieraden maken staat er niet bij. Zo lijkt het toch een beetje of de Kreadoe maar bepaald welke hobby's hot zijn.
Groetjes, Marjan

Gebruikersavatar
Moniek74
Bead Intelligent
Berichten:1382
Lid geworden op:di 20 nov 2012 21:58
Locatie:Harderwijk
Contacteer:

Re: Krea Doe 2014

Bericht door Moniek74 » do 29 okt 2015 18:59

Zojuist terug van de KreaDoe. Was erg leuk en ook errug druk! Er is van alles en nog wat te vinden, zeker ook allerlei sieraden en -materialen. Wat ik heel leuk vond en ook een aanrader, was de workshop Fimo klei. Ik wilde altijd al eens een hanger ofzo maken en door gewoon drie pakjes klei te kopen (6-8 euro) kun je daarna een uur geheel begeleid aan de slag. Ten finale bakt men het voor je af. Ik heb weer een nieuwe techniek in huis en niet duur!
Ook kun je goedkoop aan een grote Kumihimo schijf komen (3,50) bij stand 7D052 en voor 1,50 koop je 5 meter satijngaren in allerlei kleuren erbij. Op het workshopplein kun je dan een workshop volgen als je het nog nooit gedaan hebt. Ook zeker een aanrader. Er zit tussen de "kralen"-standhouders heel veel verschil in prijs. Er worden veel rocailles verkocht, maar niet dan niet van een merk als Miyuki ofzo dus als je denkt je slag te slaan voor Bv weefkraaltjes let op, dit is minder mooi. Ook zijn de leren armbandjes in allerlei variaties met bedeltjes enzo hot. Het loont om even te "shoppen" want de ene standhouders heeft echt leuke beursprijsjes (Bv Creatief Doen 7D047) terwijl de ander absurd hoge prijzen vraagt, die volgens mij niet echt op een beurs thuishoren.
Er is ook dit jaar veel aandacht voor het haken en breien. Ik vind dat prachtig maar heb me er maar niet aan gewaagd, straks heb ik er nog een hobby bij :D .
Het was zeker geslaagd wat mij betreft, wel een tikkie te druk. Je stond regelmatig vast in de mensenmassa, dus wees voorbereid en kleed je niet te warm! Veel plezier voor iedereen die nog gaat!
Hartelijke groet van Moniek

Gebruikersavatar
InJo
Bead Starter
Berichten:54
Lid geworden op:za 21 jun 2014 08:11
Locatie:Breda
Contacteer:

Re: Krea Doe 2014

Bericht door InJo » do 29 okt 2015 19:18

Dank je wel voor je verslagje, Moniek. Heb nu helemaal zin in morgen! Ik bereid me inderdaad voor op de drukte en het feit dat ik constant overhoop gelopen ga worden door mensen met trekkoffers :-) De fimo-workshop klinkt inderdaad leuk, hou ik in de gaten. Zag dat er sowieso best veel leuke workshopjes zijn, dus het wordt een druk dagje. Nu alleen proberen niet al te veel in te kopen.....
If beads were money, I'd be a billionaire by now.

Gebruikersavatar
Algante
Moderator
Berichten:2847
Lid geworden op:vr 13 jul 2007 13:30

Re: Krea Doe 2014

Bericht door Algante » do 29 okt 2015 20:51

Bedankt voor je leuke verslag, Moniek :applaus: :applaus: :applaus: moest enorm lachen om 'nog een hobby erbij' ;) ik ken dat: heb net een 'Mochilatas' af, heb me er enorm op verkeken, maar hij is wel leuk geworden. :banaan:
Liefs en groetjes, Algante :geluk:

Gebruikersavatar
Moniek74
Bead Intelligent
Berichten:1382
Lid geworden op:di 20 nov 2012 21:58
Locatie:Harderwijk
Contacteer:

Re: Krea Doe 2014

Bericht door Moniek74 » vr 30 okt 2015 08:41

Algante schreef:Bedankt voor je leuke verslag, Moniek :applaus: :applaus: :applaus: moest enorm lachen om 'nog een hobby erbij' ;) ik ken dat: heb net een 'Mochilatas' af, heb me er enorm op verkeken, maar hij is wel leuk geworden. :banaan:
Ben nu wel heel benieuwd naar je Mochilitas..... Kun je een fotootje laten zien?
Hartelijke groet van Moniek

Gebruikersavatar
Kikkertje
Bead Hysteric
Berichten:3130
Lid geworden op:za 03 mei 2008 16:30
Locatie:Spijkenisse
Contacteer:

Re: Krea Doe 2014

Bericht door Kikkertje » vr 30 okt 2015 11:48

Het prijsverschil in standhouders is wel te verklaren: er zitten in ieder geval een aantal groothandels tussen. Dan heb je bedrijven die zelf importeren, die zijn waarschijnlijk net ietsje duurder dan de groothandels en bedrijven die inkopen bij de groothandels, die kunnen qua prijs natuurlijk niet op tegen die andere twee.

Leuk om te horen dat er toch wel een hoop te vinden is op kralengebied. Ik ben benieuwd. Heb je ook nog leuke dingen voor kinderen gezien Moniek? Ik heb mijn dochters van 9 en 15 bij me zondag.
Groetjes, Marjan

Gebruikersavatar
Moniek74
Bead Intelligent
Berichten:1382
Lid geworden op:di 20 nov 2012 21:58
Locatie:Harderwijk
Contacteer:

Re: Krea Doe 2014

Bericht door Moniek74 » vr 30 okt 2015 12:30

Ja zeker Marjan, met name de workshops voor het maken van armbandjes zijn leuk voor ze. Ik meen het maken van Ibiza-armbandjes en nog eentje. Voor 15 jaar is Kumihimo ook heel leuk denk ik. Veel plezier met je dochters!
Hartelijke groet van Moniek

Gebruikersavatar
Algante
Moderator
Berichten:2847
Lid geworden op:vr 13 jul 2007 13:30

Re: Krea Doe 2014

Bericht door Algante » vr 30 okt 2015 14:25

Moniek74 schreef: Ben nu wel heel benieuwd naar je Mochilitas..... Kun je een fotootje laten zien?
Even en slordig fotootjes gemaakt, maar dan krijg je in ieder geval een ideetje :) het is/was de eerste, veel van geleerd, een eventuele volgende zal veeeeeel mooier en leukerder zijn, hoop ik ;)
Bijlagen
20151030_134850.jpg
20151030_134850.jpg (227.31KiB)7399 keer bekeken
Liefs en groetjes, Algante :geluk:

Gebruikersavatar
Moniek74
Bead Intelligent
Berichten:1382
Lid geworden op:di 20 nov 2012 21:58
Locatie:Harderwijk
Contacteer:

Re: Krea Doe 2014

Bericht door Moniek74 » vr 30 okt 2015 15:14

Wat gaaf!! En wat een werk, prachtig :(L) :applaus:
Hartelijke groet van Moniek

Gebruikersavatar
Algante
Moderator
Berichten:2847
Lid geworden op:vr 13 jul 2007 13:30

Re: Krea Doe 2014

Bericht door Algante » vr 30 okt 2015 15:22

Dankjewel, Moniek :banaan: het is een heeeeerlijke boodschappen- en zelfs weekendtas :applaus:
Liefs en groetjes, Algante :geluk:

Gesloten