"ladies night" in cinema.. tips?

Informatie over kralen- en sieradenbeurzen alsook over braderieën kun je hier uitwisselen. Tip: maak een gezellige gezamenlijke bezoek als meerdere kralenfans naar hetzelfde beurs gaan!
Gesloten
Filipa
Bead Discoverer
Berichten:23
Lid geworden op:do 15 sep 2011 06:15
"ladies night" in cinema.. tips?

Bericht door Filipa » vr 11 jan 2013 08:20

Hoi dames,

Binnenkort ga ik met mij sieraden in een cinema staan, op zo een Ladies Night. Dan komen er alleen vrouwen en deze kunnen dan voor de film en ook tijdens de pauze een kijkje nemen in de verschillende stands.
Ik krijg hiervoor een tafel van 2 meter lang en 1 meter breed.

Nu is het zo dat ik nog nooit een sieraden verkoop heb gehouden (ik werk via een webshop)... ik heb dus geen idee hoeveel sieraden ik hiervoor moet voorzien...
Misschien is dit een heel domme vraag maar ik heb geen zin om daar te gaan staan met te weinig materiaal, wie weet? En dan moeten vertrekken omdat er niets meer te verkopen valt...

Maar ik wil ook niet teveel geld in materialen steken die ik dan niet even snel kwijtraak, want de materialen die ik gebruik zijn ook niet zo goedkoop..
Aan hoeveel stuks zouden jullie zo denken?

Ik werk voornamelijk met sterling zilver, verguld zilver, halfedelstenen en zoetwaterparels.
Voor de tafel dacht ik aan een witte, linnen tafellaken, met daarboven aan de voorkant platte schotels voor de kettingen en rollen voor de armbanden, daarachter dan wat oorbellenrekjes en dan achter aan de tafel in de "hoogte" werken met houten kistjes van de Xenos met daarop nog een rekje of een halsje ofzo. Daarnaast nog visitekaartjes leggen, en natuurlijk een paar spiegels zodat de dames kunnen passen.

Ook zou ik willen vragen wat jullie standaard maat is voor kettingen en armbanden? Ik doe normaal 45 cm voor ketting en 17cm voor polsomtrek maar in mijn webshop kunnen ze dat zelf opmeten en beslissen...

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Gebruikersavatar
JMHols
Bead Monster
Berichten:4783
Lid geworden op:do 14 apr 2011 21:12

Re: "ladies night" in cinema.. tips?

Bericht door JMHols » vr 11 jan 2013 10:19

Helaas, ik kan je niet helpen, heb nog nooit een verkoop gedaan.

CreaBecca
Bead Interested
Berichten:127
Lid geworden op:vr 10 feb 2012 00:56
Locatie:Tilburg
Contacteer:

Re: "ladies night" in cinema.. tips?

Bericht door CreaBecca » vr 11 jan 2013 12:01

Ik ben zelf voor mijn "eerste keer" ook naar een ladies night in de bios geweest. En dat viel me toch tegen! Genoeg dames die langs kwamen en ook wel heel erg geïnteresseerd leken, maar superweinig verkocht!

Ik denk dat het ook aan het publiek ligt (film voor jonge of oudere dames). Daarbij heb ik het idee in mijn hoofd, dat die dames niet komen om iets te kopen, ze komen om naar een film te gaan, anders als op een markt bijvoorbeeld.

Het is echter wel een goede manier om wat naamsbekendheid te maken, dus zeker neerleggen die kaartjes! Het was wel een leuke ervaring gewoon om het even uit te proberen, vooral omdat het bij mijn bios gratis was om deel te nemen!

Wat inrichting betreft... ik had echt veeel te veel meegenomen, als je het een beetje mooi wilt neerleggen allemaal is zoon tafel zo vol!(hij moet ook niet te vol liggen)

En eerder genoemde tip dat je niet te veel op de rand van je tafel moet leggen, zeker ook niet doen, enkele dames gooide gewoon hun tas bovenop mijn sieraden, daar letten mensen echt niet op!

(als ik straks wat meer tijd heb zal ik nog een foto van mijn tafel uploaden)

Oh en over die maten, ik denk dat je op zich wel goed zit met 47 en 17 cm, maar zorg gewoon dat je verlengkettinkjes bij je hebt, zo kan je er gauw 3-5 cm aanzetten zonder dat je heel het sierraad aan hoeft te passen!
Afbeelding

Filipa
Bead Discoverer
Berichten:23
Lid geworden op:do 15 sep 2011 06:15

Re: "ladies night" in cinema.. tips?

Bericht door Filipa » vr 11 jan 2013 16:49

@JMHols, toch bedankt om te reageren! :)

@CreaBecca: Bedankt voor de vele tips! Ik had nog niet gedacht aan een "rand" voorzien, het is waar dat mensen niet echt goed opletten soms hé. Bedankt daarvoor!

Ik reken op zich ook niet op veel verkoop hoor, maar wil ook niet graag voor gek staan, stel dat ik toch wat zou verkopen, dan heb ik een half lege stand :s Het is mijn "eerste keer" en ik heb niet veel inschattingsvermogen wat dat betreft..
Het is waar dat de dames niet echt naar zo'n avond gaan om te shoppen, maar ze weten wél dat er kramen staan, allé dat is meestal toch zo. Ik reken zeker niet op teveel verkoop hoor.

Ik moet hier een bijdrage van 10€ betalen, maar krijg in de plaats ook twee gratis drankjes en als ik wil mag ik de film zien (alleen zou ik de tafel onbemand moeten laten in dat geval en dat zie ik niet echt zitten)...

Die visitekaartjes ga ik zeker leggen! :)

Ook iemand leuke tips om te verpakken? Ik wil geen organza zakjes gebruiken... :)

Groetjes!

CreaBecca
Bead Interested
Berichten:127
Lid geworden op:vr 10 feb 2012 00:56
Locatie:Tilburg
Contacteer:

Re: "ladies night" in cinema.. tips?

Bericht door CreaBecca » vr 11 jan 2013 17:40

Ik gebruik altijd deze doosjes als het een cadeautje is:

http://www.sayila.nl/sieraden-maken/cad ... 0mm-l18133" onclick="window.open(this.href);return false;
Afbeelding

Filipa
Bead Discoverer
Berichten:23
Lid geworden op:do 15 sep 2011 06:15

Re: "ladies night" in cinema.. tips?

Bericht door Filipa » zo 13 jan 2013 14:44

Bedankt voor de tips CreaBecca! :)
Ik heb zelf doosjes met eigen logo, maar omdat deze redelijk duur zijn was ik aan het twijfelen of ik ze zou meegeven (normaal gezien wordt dit verrekend samen met verzendkosten in mijn webshop). Maar ik ga ze denk ik toch meegeven, want het is mooie reclame, en veel verkoop verwacht ik toch niet die avond :)

Groetjes en nog eens bedankt!

Gesloten