Tips voor beurs?

Informatie over kralen- en sieradenbeurzen alsook over braderieën kun je hier uitwisselen. Tip: maak een gezellige gezamenlijke bezoek als meerdere kralenfans naar hetzelfde beurs gaan!
Gesloten
Gebruikersavatar
bejuweled
Bead Starter
Berichten:88
Lid geworden op:vr 05 dec 2008 11:58
Locatie:Antwerpen (Edegem)
Contacteer:
Tips voor beurs?

Bericht door bejuweled » ma 12 sep 2011 21:42

Hoi dames,

Eind dit jaar kunnen wij mee op een kerstbeurs gaan staan met onze zelfgemaakte juweeltjes met wel 3 tafels van 1.20m ter onzer beschikking. Nu had ik graag wat tips/foto's/ideetjes van jullie geweten om onze stand te netjes te organiseren en in te kleden.We hebben enkele displays al ter onzer beschikking zoals een aantal halzen en armbandendisplay... Decoratie willen we desnoods zelf maken...

Benieuwd nr jullie reacties & alvast bedankt!

Grtjs,

:byebye

*Peggy*
B-Juweled

Gebruikersavatar
Kikkertje
Bead Hysteric
Berichten:3130
Lid geworden op:za 03 mei 2008 16:30
Locatie:Spijkenisse
Contacteer:

Re: Tips voor beurs?

Bericht door Kikkertje » di 13 sep 2011 08:42

Zwart velours op de tafel, daar komen de meeste sieraden het mooiste op uit. Werk van laag naar hoog. Vooraan leg je sieraden plat op de tafel, iets meer naar achteren halsjes en andere displays en als het mogelijk is aan de achterkant (dus de kant waar je achter de tafel staat) nog een kistje of zoiets zetten met daarop nog een halsje of zo.

Verder niet teveel neerleggen, want dan komen je sieraden niet mooi uit. Je kunt iets van een spiegel neerleggen en visitekaartjes. Decoratie is wel leuk, maar niet te veel want dat leidt weer af van je sieraden.
Groetjes, Marjan

claudy
Bead Dreamer
Berichten:625
Lid geworden op:wo 30 sep 2009 17:13
Locatie:Leusden
Contacteer:

Re: Tips voor beurs?

Bericht door claudy » di 13 sep 2011 11:21

helemaal eens met Kikkertje. kaarsjes, water met drijfkaarsjes doen het ook leuk tussen al dat geglinster.

Mijn ervaring is trouwens dat als je het lekker vol legt en er een bordje 'aanbieding' bij zet, er veel meer mensen gaan snuffelen In plaats met hun handen op hun rug staan gluren gaan ze echt voelen en aanraken en ook meer/eerder kopen (is mijn ervaring). Hangt er dus een beetje vanaf wat er op je kraam ligt. Met beadwork zou ik dit niet zo gauw doen maar met jasseron-sieraden kan dit wel werken.

Succes!
Carpe Diem, haal er uit wat er in zit!

Gebruikersavatar
Kikkertje
Bead Hysteric
Berichten:3130
Lid geworden op:za 03 mei 2008 16:30
Locatie:Spijkenisse
Contacteer:

Re: Tips voor beurs?

Bericht door Kikkertje » di 13 sep 2011 12:23

Tuurlijk, vol leggen is prima, maar wel zo dat de sieraden nog netjes neergelegd kunnen worden. Dat bedoel ik eigenlijk. Vaak zie je dat het zo vol ligt, dat je niet eens kunt zien wat wat is. En dan wordt het rommelig.

Ik was van het weekend op een braderie, en daar was een sieradenkraam met edelsteensieraden en die had maar een stuk of twintig sieraden liggen op de kraam. De meeste mensen liepen die kraam straal voorbij. Dat moet je dus niet doen. :wink:
Groetjes, Marjan

Gebruikersavatar
Ellebellekuh
Bead Fan
Berichten:322
Lid geworden op:wo 18 jul 2007 21:20
Locatie:Rekem > Limburg (BEL)

Re: Tips voor beurs?

Bericht door Ellebellekuh » di 13 sep 2011 19:54

Wat ik (als koper) erg aangenaam vind is:

- als er bv een kaartje bij staat welk materiaal je hebt gebruikt ( echt zilver, mineralen, swarovski, glas,...)

- Stof om je tafel te bekleden en eventueel de kleuren te accentueren is onmisbaar

- dat je meld naar de mensen toe dat het EXCLUSIEF is en er dus maar 1 zo'n sieraad is of dat het HANDMADE is

- De verkoopsters een vriendelijk gezicht opzetten ook al regent het of verkoop je minder dan je dacht want niets is zo onaangenaam als er iemand achter een kraampje staat die er weinig zin in heeft :D

- dat je de sieraden eens mag passen voor een spiegel om te kijken of het bij je past

En geler licht (zon,kaarsen, spotjes, ...GEEN TL-lampen) laat je sieraden schitteren

:oops: dit is mijn mening maar :oops:

maar alle gekheid op een stokje ... veel succes ermee he :wink:
Groetjes Ellen _______________________________°Cherry Pearl°
Een mens zonder dromen, is armer dan een mens zonder geld ! ;)

Gebruikersavatar
Kralina
Bead Believer
Berichten:280
Lid geworden op:za 23 dec 2006 18:35
Contacteer:

Re: Tips voor beurs?

Bericht door Kralina » wo 14 sep 2011 21:31

De goede tips zijn al wel gegeven. Ikzelf gebruik meestal een lichtere ondergrond dan zwart, maar als je wel zwart gebruikt kun je er losjes wat van een tule tussendoor mengen voor wat contrast.

Is het de Kerst & Creatief beurs in Antwerpen? In dat geval is mijn tip namelijk zorg zelf voor extra verlichting, want die hal word verduisterd en enkel miniem verlicht gedurende de beurs.
Als U werk maakt van Uw hobby.

Julem
Bead Anonymous
Berichten:3
Lid geworden op:ma 03 okt 2011 08:42

Re: Tips voor beurs?

Bericht door Julem » di 04 okt 2011 08:47

Ik ga voor de allereerste keer op een beurs staan met zelfgemaakte tassen, armbanden en oorbellen en ik vroeg me een paar dingen af: hoeveel stukken armbanden/oorbellen/andere items nemen jullie altijd mee (voor twee dagen verkopen) en hoeveel stuks verkopen jullie gemiddeld op een beurs?

Marionbuit
Bead Believer
Berichten:212
Lid geworden op:ma 16 feb 2009 13:47
Locatie:Hasselt
Contacteer:

Re: Tips voor beurs?

Bericht door Marionbuit » di 04 okt 2011 09:02

Ik neem altijd alles mee wat ik heb.. En dat is veel want ik heb naast de sieraden ook cadeau's zoals theeboeketjes/kraamcadeau's/zeepkettingen etc.. Of je goed verkoopt dat verschilt heel erg vaak. Voor mij kan een braderie/markt/etc. meestal net of net niet uit.. Omdat je ook je kraamkosten hebt.

Wat dan wel leuk is om te doen, party's geven (net zoiets als tupperware of makeup party's) want dan heb je geen kosten (alleen evt. een kleinigheidje voor de gastvrouw)

Gebruikersavatar
Kikkertje
Bead Hysteric
Berichten:3130
Lid geworden op:za 03 mei 2008 16:30
Locatie:Spijkenisse
Contacteer:

Re: Tips voor beurs?

Bericht door Kikkertje » di 04 okt 2011 12:47

Ik neem ook altijd alles mee. Wat niet op de kraam kan, leg ik eronder en als er dan lege plekken komen kun je aanvullen.
Groetjes, Marjan

Gebruikersavatar
Zina
Bead Intelligent
Berichten:1304
Lid geworden op:za 10 sep 2011 13:03
Locatie:Drachten
Contacteer:

Re: Tips voor beurs?

Bericht door Zina » zo 09 okt 2011 16:43

Wij hebben 2 jaar geleden op de kerstmarkt in dedemsvaart gestaan.Wat was dat een succes! We hebben in 2 dagen 300 euro opgehaald! :mrgreen:

Aankleding;
Een gouden tip; kijkers trekken kijkers! Dus zorg dat je kraam alleen al aantrekkelijk is om naar te kijken.

Ik had op de tafel een fleecekleed gelegd, en daar de randen van in ijspegelvorm geknipt. Hierdoor had je meteen een winters uiterlijk. Ik vond het fleece zelf mooi omdat het op sneeuw leek en het bleef goed stevig liggen ondanks dat het hard waaide.

We hadden een grote gekleurde lichtslang aan de kraam bevestigd. Ook had ik verschillende speeldoosjes en lantaarntjes met kaarsjes erin op de kraam gezet, wat vrolijk stond en klonk en meteen mensen trok.

Verder hadden we allebei een grote kerstmuts op en zagen er winters uit. Dit vonden veel mensen leuk en we hebben over onze aankleding en kleding ook vele complimenten gehad.

Uitstalling;
Ik had de setjes sieraden op een halsje gehangen en de rest van de sieraden los neer gelegd. Wel zo dat het overzichtelijk was, soort bij soort en prijsklasse bij prijsklasse. Leg niet de kindersieraden en de volwassenensieraden door elkaar. Zet de duurdere sieraden wat naar achter, en als je niet wil dat iedereen maar aan je sieraden zit, plaats bordjes met een tekst als; 'Passen? Even vragen a.u.b.' of Gelieve de sieraden niet vast te pakken i.v.m. beschadigen. Hierdoor letten moeders vaak ook beter op hun kinderen met grijpgrage handjes. (heb door die handjes al eens een moeilijk te maken sieraad kapot gehad, dat was niet leuk!) En zorg dat je een groot genoege spiegel bij je hebt.

Overige;
Zorg dat je genoeg visitekaartjes mee hebt en leuke cadeautasjes. Laat (als je die mogelijkheid hebt) de klant zelf een cadeautasje kiezen. Als je kaarsjes gebruikt, zorg dan dat je er wat op vooraad hebt. Zorg er goed voor dat mensen begrijpen dat alles handgemaakt en uniek is. Geen ook een uitleg erbij (op papier) wat je in het sieraad gebruikt hebt. Vertel en vermeld (als je dat doet) dat mensen ook bij je kunnen bestellen. Ik had er zelf 1 bestelling aan over gehouden.Ten alle tijden, blijf vriendelijk en lachen. Geef aan dat je (als je dat doet) de sieraden op maat maakt. Ik heb daar minstens 4 sieraden extra mee verkocht.

Mijn marktgeheim;
Het is handig in de looprichting van de mensen eerst de voordeligste sieraden neer te leggen. Dit doe je omdat je de mensen niet bij je eerste sieraad wat ze bekijken het idee wil geven dat je (heel) duur bent. Mensen hebben tegenwoordig toch wat de knip erop. Zo blijven mensen vaak langer bij je kraam kijken.
Altijd aan het kralen...

Gebruikersavatar
Algante
Moderator
Berichten:2847
Lid geworden op:vr 13 jul 2007 13:30

Re: Tips voor beurs?

Bericht door Algante » zo 09 okt 2011 18:01

Wat heerlijk dat het hartstikke leuk was en een groot succes, gefeliciteerd :banaan:
En hartelijk bedankt voor de tips. :bedankt:
Liefs en groetjes, Algante :geluk:

svoorn
Bead Anonymous
Berichten:1
Lid geworden op:di 21 feb 2012 18:22

Re: Tips voor beurs?

Bericht door svoorn » di 21 feb 2012 18:26

Ik las zojuist dat er een patroon in omloop is om halsjes zelf te maken. Dat zou ik ook heel graag willen hebben. Wie kan mij dat sturen? Ook een idee, hoe maak ik het af, is ook zeer welkom
SVoorn

Gebruikersavatar
Sandra
Eigenaar Kralen.com
Berichten:15556
Lid geworden op:wo 05 feb 2003 13:09
Contacteer:

Re: Tips voor beurs?

Bericht door Sandra » di 21 feb 2012 19:47

Op http://www.kralen.com/Tips/Voorbeelden/ ... maken/341/" onclick="window.open(this.href);return false; staat wat uitleg.

Gesloten