Volgend weekend eerste markt en nog een paar vragen!!!

Informatie over kralen- en sieradenbeurzen alsook over braderieën kun je hier uitwisselen. Tip: maak een gezellige gezamenlijke bezoek als meerdere kralenfans naar hetzelfde beurs gaan!
Gesloten
jewelryheart
Bead Starter
Contacteer:
Volgend weekend eerste markt en nog een paar vragen!!!

Bericht door jewelryheart » zo 22 mei 2011 09:27

Zoals jullie in mijn vorige bericht konden lezen heb ik volgende week mijn eerste markt!!
Ik ben natuurlijk nu al druk aan het voorbereiden en controleren of alles klopt.
Nu heb ik heel veel gehad aan de tips die iedereen mij gaf, maar ik heb nog een aantal vraagjes:

1. Er wordt aangeraden om de achterkant van de kraam hoger te maken dan de voorkant.
Hebben jullie nog tips hoe ik dit het beste kan doen?
2. Ook moet ik natuurlijk wisselgeld bij me hebben.
Hoeveel moet ik ongeveer bij me hebben?

Groetjes en alvast bedankt :D

jewel76
Bead Lover

Re: Volgend weekend eerste markt en nog een paar vragen!!!

Bericht door jewel76 » zo 22 mei 2011 09:34

Hoi hoi,

Je kan voor de achterkant wat stevige doosjes gebruiken en hier je laken overheen leggen, vervolgens zet je hier halsje op.

Ik neem altijd zo'n € 25,- mee aan wisselgeld, dit is meer dan genoeg want je verkoopt ook dingen waar je ook weer geld van krijg en mocht je iets niet kunnen omruilen dan vraag je het kleiner vaak hebben mensen dit wel.

Hopelijk heb je wat aan mijn tips en succes met je markt.

Gr. Jewel

jewelryheart
Bead Starter
Contacteer:

Bericht door jewelryheart » zo 22 mei 2011 09:37

jewel76 schreef:Hoi hoi,

Je kan voor de achterkant wat stevige doosjes gebruiken en hier je laken overheen leggen, vervolgens zet je hier halsje op.

Ik neem altijd zo'n € 25,- mee aan wisselgeld, dit is meer dan genoeg want je verkoopt ook dingen waar je ook weer geld van krijg en mocht je iets niet kunnen omruilen dan vraag je het kleiner vaak hebben mensen dit wel.

Hopelijk heb je wat aan mijn tips en succes met je markt.

Gr. Jewel
Dankje wel voor je tips :D
Ik moet denk ik alleen voor de stevige doosjes iets anders verzinnen, maar ik kan natuurlijk ook een aantal boeken gebruiken ;)

jewel76
Bead Lover

Bericht door jewel76 » zo 22 mei 2011 09:50

Ik gebruik altijd de doosjes/kratjes waar ik mijn voorraad in mee neem naar de markt, die zijn altijd wel stevig genoeg.

Gr. Jewel

jewelryheart
Bead Starter
Contacteer:

Bericht door jewelryheart » zo 22 mei 2011 10:01

jewel76 schreef:Ik gebruik altijd de doosjes/kratjes waar ik mijn voorraad in mee neem naar de markt, die zijn altijd wel stevig genoeg.

Gr. Jewel
Dat is natuurlijk ook een idee :D
Ik heb zelf een grote opbergbox die je onder het bed kan schuiven. Daar doe ik al een groot gedeelte in en de rest doe ik in kratten. Deze kan ik natuurlijk in klappen en dan op elkaar leggen ;) Dan is het ook wat hoger :D Hoef ik ook niet met extra spul te slepen, thnx goede tip.

Frutsel
Bead Producer
Contacteer:

Bericht door Frutsel » zo 22 mei 2011 11:45

Plank met balkjes/paaltjes/pootjes? Het hoeft immers niet mooi te zijn want je dekt het af, en afhankelijk van je budgt neem je een plank die ergens van over is, of je regelt een mooie bij de bouwmarkt.
Die kan je zelfs nog met een scharnier in het midden doen zodat je hem op kan vouwen.
Of twee 'halve'.

Zelf heb ik Ikea Fira blokjes - die niet meer worden gemaakt- . In de laden zit mijn kleinspul, die stal ik uit, in de vakken die naar ons toegedraaid zijn, steek ik m'n pen, rekenmachine en al die dingen. Bovenop natuurlijk dingen die op moeten vallen.
~~When you don't shine with your own light, what you create has no might~~
Oftewel, schijn met je eige lichie, anders schijn je niet echt.

Kikkertje
Bead Hysteric
Contacteer:

Bericht door Kikkertje » zo 22 mei 2011 13:20

Ik gebruik de houten kratjes van de Xenos, die gebruik ik ook om spulletjes in mee te nemen en kunnen gebruikt worden om de kraam te verhogen.
Groetjes, Marjan

jewelryheart
Bead Starter
Contacteer:

Bericht door jewelryheart » zo 22 mei 2011 16:23

Bedankt allemaal voor de tips :D

Hoeveel wisselgeld neemt iedereen ongeveer mee??

jewel76
Bead Lover

Bericht door jewel76 » zo 22 mei 2011 16:32

Zoals ik al in mijn vorige bericht aangaf neem ik altijd € 25,- mee.
Dit is ook makkelijker uittellen aan het eind van de dag, want dan haal ik die € 25,- eruit en de rest is mijn omzet.

Gr. Jewel

jewelryheart
Bead Starter
Contacteer:

Bericht door jewelryheart » zo 22 mei 2011 18:51

jewel76 schreef:Zoals ik al in mijn vorige bericht aangaf neem ik altijd € 25,- mee.
Dit is ook makkelijker uittellen aan het eind van de dag, want dan haal ik die € 25,- eruit en de rest is mijn omzet.

Gr. Jewel
Ja dat klopt, maar ik vind 25 euro wel erg weinig! Maar dat kan ook aan mij liggen.
Je moet ook wel briefjes hebben, vandaar dat ik ook even aan andere mensen vroeg wat zei ongeveer mee nemen!

Kikkertje
Bead Hysteric
Contacteer:

Bericht door Kikkertje » zo 22 mei 2011 18:53

Meestal zo rond de 50 euro. Het hangt ervan af wat voor markt het is, hoeveel bezoekers er verwacht worden. Bij een kleine markt is 25 euro wel voldoende.
Groetjes, Marjan

jewelryheart
Bead Starter
Contacteer:

Bericht door jewelryheart » zo 22 mei 2011 20:50

Het is een vrij groot iets. Het hele dorp doet mee en er staan super veel kraampjes.
Het is eigenlijk meer een braderie!!!

Frutsel
Bead Producer
Contacteer:

Bericht door Frutsel » ma 23 mei 2011 08:02

Neem dan ongeveer honderd euro mee, als je dat hebt liggen :D
Blaadjes van 5 en enkele van 10, de rest munten.
Je wilt echt niet dat je zonder wisselgeld staat en er zijn mensen die alleen met groot geld naar een markt/beurs gaan :shock:
Berg het wel goed op, draag het teveel op je lijf. Voornoemde 25 euro kan best ergens onder je tafel of elders bij de hand.
Kun je altijd bijgrijpen. Boer je goed, komt er iemand langs van je familie of zo, die je vertrouwt, geef je daar het teveel aan mee.

Let op je prijsstelling. Als je .95 vraagt zul je veel vijfcenters nodig hebben, als je prijst op .90 heb je dus tiencenters nodig.
Heb je veel dingen van 4, 14, 24 euro, dan heb je 1 euro munten nodig.
~~When you don't shine with your own light, what you create has no might~~
Oftewel, schijn met je eige lichie, anders schijn je niet echt.

jewelryheart
Bead Starter
Contacteer:

Bericht door jewelryheart » ma 23 mei 2011 10:22

Frutsel schreef:Neem dan ongeveer honderd euro mee, als je dat hebt liggen :D
Blaadjes van 5 en enkele van 10, de rest munten.
Je wilt echt niet dat je zonder wisselgeld staat en er zijn mensen die alleen met groot geld naar een markt/beurs gaan :shock:
Berg het wel goed op, draag het teveel op je lijf. Voornoemde 25 euro kan best ergens onder je tafel of elders bij de hand.
Kun je altijd bijgrijpen. Boer je goed, komt er iemand langs van je familie of zo, die je vertrouwt, geef je daar het teveel aan mee.

Let op je prijsstelling. Als je .95 vraagt zul je veel vijfcenters nodig hebben, als je prijst op .90 heb je dus tiencenters nodig.
Heb je veel dingen van 4, 14, 24 euro, dan heb je 1 euro munten nodig.
Zoiets van 75 tot 100 had ik ook in gedachten. Ik schiet het bedrag dan gewoon voor en trek het later van de winst af ;) Ik wou geld in een geld kistje doen en deze achter de kraam opbergen waar het niet zichtbaar is! (alleen moet ik wel de sleutels van het kistje kunnen vinden :P deze is momenteel kwijt hahaha ) En de rest kan ik inderdaad opbergen!! Gelukkig staat er 4 man bij de kraam en ik vertrouw ze allemaal, dus er is genoeg controle bij de kraam.
Bedankt voor de goede tips :D

Gesloten