Sieradenbeurs in Nieuwegein

Informatie over kralen- en sieradenbeurzen alsook over braderieën kun je hier uitwisselen. Tip: maak een gezellige gezamenlijke bezoek als meerdere kralenfans naar hetzelfde beurs gaan!
Gesloten
Hedwieg
Bead Reader
Berichten:9
Lid geworden op:wo 04 okt 2006 10:28
Sieradenbeurs in Nieuwegein

Bericht door Hedwieg » do 09 nov 2006 12:02

Ik ben niet naar de Kreadoe geweest en hoop niet dat ik teveel gemist heb. Ik ga weekend wel geld uitgeven in Nieuwegein op de sieradenbeurs. Die is goedkoper met de toegang maar ik weet niet of hij leuke kralenstands heeft. Heeft iemand daar noch wat informatie van.
Welke verkopers enzo?

X

Hedwieg
Sieraden are a ladies best friend

Gebruikersavatar
Lore
Bead Reader
Berichten:14
Lid geworden op:do 02 nov 2006 19:22
Locatie:Zoetermeer
Contacteer:

Bericht door Lore » do 09 nov 2006 12:26

Hallo Hedwieg,

Jij kan op http://www.sieradenfair.nl" onclick="window.open(this.href);return false; zien welke kralenwinkels zondag op de beurs staan. Het is niet de sieradenbeurs, maar de sieradenfair.

Groeten,
Lore

Gebruikersavatar
La Bigiotteria di Esther
Bead Monster
Berichten:6006
Lid geworden op:do 06 feb 2003 09:10
Locatie:Nieuwegein
Contacteer:

Bericht door La Bigiotteria di Esther » do 09 nov 2006 12:35

Inderdaad, op de site die Lore noemt kan je meer informatie vinden.

Ik heb besloten om niet meer te gaan als standhouder, want iedereen komt bij mij en de andere sieradenmaaksters afkijken hoe een sieraad in elkaar zit, en koopt dan bij de kralenkramen alle kralen en onderdelen om de sieraden na te maken. Ze lopen compleet met fototoestellen en opschrijfboekjes, maken ongevraagd foto's en aantekeningen, en durven je zelfs te vragen bij welke winkels en groothandels je inkoopt. Nou sorry hoor, maar dat zoeken ze maar lekker zelf uit. Ik vind het mijn uitgave van gemiddeld 120 euro standhuur niet meer waard, want ik verdien zelfs mijn standgeld niet terug omdat "de klanten" geen klanten zijn maar copy cats.
Inside me lives a skinny woman trying to get out. But I can usually shut the bitch up with chocolate, ice cream and cookies.

Gebruikersavatar
Lore
Bead Reader
Berichten:14
Lid geworden op:do 02 nov 2006 19:22
Locatie:Zoetermeer
Contacteer:

Bericht door Lore » do 09 nov 2006 12:53

Inderdaad, Esther. Dat is mij ook bij de laatste sieradenbeurzen en fairs opgevallen.

Sieraden worden bijna niet verkocht, alleen onderdelen. En als je sieraden en kralen verkoopt, dan worden de sieraden gewoon nagemaakt. Dat is bij mij het geval. In principe maakt het mij niet uit of ze ze namaken, maar soms heb ik natuurlijk niet alle onderdelen en ornamenten in de verkoop die voor de sieraden gebruikt worden en dan zijn ze heel erg teleurgesteld omdat ze de sieraad 100 % willen kopieren.

Ik heb ook van andere collega's al vaker gehoord dat alleen sieraden niet lopen op deze beurzen.

Groeten,
Lore

Hedwieg
Bead Reader
Berichten:9
Lid geworden op:wo 04 okt 2006 10:28

Bericht door Hedwieg » do 09 nov 2006 13:46

Hoi hoi, dank voor de website. Ik had hem al ergens maar ik had zeker niet goed gekeken. Namaken is natuurlijk niet leuk maar ik doe er aan de andere kant wel insipratie op. Misschien kan je de beurs vragen of ze bordjes met VERBODEN OM FOTO's TE NEMEN op willen hangen.
Je moet maar denken dat niemand ze echt zo mooi als jij kan maken en het is best wel een eer als mensen je kettingen namaken.

Liefs,

Hedje
Sieraden are a ladies best friend

vicky stellwag
Bead Intelligent
Berichten:1408
Lid geworden op:za 09 sep 2006 13:58
Locatie:duiven
Contacteer:

Bericht door vicky stellwag » do 09 nov 2006 14:29

Heeeeeel frustrerend is het wel als mensen inderdaad alleen je sieraad uitgebreid onder de loep nemen en dan kritisch tegen een medebezoekster ook nog zeggen; kan ik zelf ook wel....
Heb dat zelf ook al wel eens meegemaakt op een hobbybeurs.
Tuurlijk, als mensen oprecht geinteresseerd zijn en waarderen wat je maakt, en zelf ook maken, wil zeker wel dingen uitleggen.
Maar het gaat mij om de manier waarop.
En dan heb ik het maar niet over de mensen die 10 euro al veel geld vinden voor een ketting...dan denk ik; loop maar door dan en haal je ketting maar bij de hema, zodat je het risico loopt dat je buurvrouw een week later met dezelfde om haar hals heen loopt.
Ik heb net ook naar deze fair website gekeken en ik vind ook het kraamgeld erg veel.
En als er inderdaad zoveel losse onderdelen te koop zijn, dan meestal verkoop je weinig complete sieraden.
Ik zou dan zelf ook gaan voor de inspiratie, maar zou altijd nog mijn blijk van waardering laten weten aan verschillende makers van sieraden.
Vicky
What's life whithout beads

Hedwieg
Bead Reader
Berichten:9
Lid geworden op:wo 04 okt 2006 10:28

Bericht door Hedwieg » do 09 nov 2006 15:16

Ik geef je gelijk hoor Vicky en ik zeg het ook altijd tegen de mensen die hele kettingen verkopen als ik ze mooi vindt. Ik vindt het altijd knap als iemand me kan verbazen met een ontwerp.
Ik weet niet of die kramen duur zijn maar je moet natuurlijk wel je geld terugverdienen. Misschien neem ik ook wel een keer een heel klein kraampje als ik denk dat ik genoeg mooie spullen heb. Deze is geloof ik wel maar 1 dag dus je bent dan niet meteen je hele weekend kwijt. Dat zou mijn mannetje niet leuk vinden denk ik :)

Ik laat het nog wel weten hoe het was, doei doei

Hedje
Sieraden are a ladies best friend

Gebruikersavatar
flapflap
Bead Hysteric
Berichten:3231
Lid geworden op:zo 12 feb 2006 01:03
Locatie:Zoetermeer
Contacteer:

Bericht door flapflap » do 09 nov 2006 15:34

Hoi Hedwieg,

Een paar maanden geleden was de Sieradenfair hier in Zoetermeer, en ik vond het wel de moeite waard.
Ik kwam echt voor de kralen, en er waren niet heel veel stands, maar wel met leuke/goedkope dingen.
Maar met een uurtje hadden wij alles wel gezien (heb ook niet uitgebreid bij alle sieradenstands staan kijken).
~Audrey~

Gebruikersavatar
Healthy
Bead Believer
Berichten:204
Lid geworden op:zo 13 aug 2006 07:27
Contacteer:

Bericht door Healthy » do 09 nov 2006 18:07

Tja, als ik eerlijk ben, zou ik zelf naar een beurs gaan voor de kralen, want sieraden wil ik juist zelf maken!! Die ga ik niet kopen dan.

Misschien moet je voor sieraden een aparte markt vinden. (letterlijk en figuurlijk)

Gesloten