Presentatie rommelmarkt

Informatie over kralen- en sieradenbeurzen alsook over braderieën kun je hier uitwisselen. Tip: maak een gezellige gezamenlijke bezoek als meerdere kralenfans naar hetzelfde beurs gaan!
katskralen
Bead Fanatic
Contacteer:
Presentatie rommelmarkt

Bericht door katskralen » wo 21 mei 2003 20:11

Hoi,

De 1ste juni ga ik normaal gezien meedoen aan een rommelmarkt. Voor het standgeld hoef ik het al niet te laten, dat is 2.50 euro per lopende meter. Helaas moet ik er met de fiets heen met heel mijn hebben en houden, dus een tafel meenemen is zowiezo al moeilijk, en om mooi te presenteren zal ook niet echt lukken :?
Hebben jullie tips om het er toch nog OK te laten uitzien?
Heb het trouwens erg druk nu, via mijn werk blijven bestellingen binnenkomen en naar die rommelmarkt toe heb ik ook nog heel wat te doen. Heb nu net het forum bijgelezen, en ga dus maar vlug weer aan de slag!

Groetjes, Katrien

Marieke
Bead Fan

Bericht door Marieke » wo 21 mei 2003 20:33

Hi Katrien,
ik weet niet of je fietstassen ofzo hebt, maar dat is toch wel heel handig als je naar zoiets toe moet. Dan kan je daar je sieraden indoen. Je zou eventueel een campingtafeltje meenemen. Die wegen niet zo veel & zijn niet zo heel erg groot. Ik zou in ieder geval een mooie lap stof meenemen om daar je sieraden op uit te stallen. Kijk eens op de markt daar zijn vast wel leuke stoffen te vinden. Ik heb toen ik ooit eens op een rommelmarkt stond een prikbord meegenomen waar ik stof op gespannen had & daar heb ik een aantal kettingen aan geprikt. Zag er wel heel mooi uit. Verder heb ik niet echt veel tips ben ik bang. Hopelijk ga je veel verkopen op de rommelmarkt!!!! Succes ermee!!!
knuffel Marieke

DMBijoux
Bead Aholic
Contacteer:

Bericht door DMBijoux » wo 21 mei 2003 20:49

Okay met de fiets is op zich niet zo heel erg hoor! Heb ik ook wel is gedaan :)

Nee een behangtafel die maak je vast met touw aan je fiets! (je zal wel moeten lopen met de fiets naderhand ;)
Neem een mooie lap stof mee Ik zelf heb mooi donker blauw satijn ooit gekocht voor een prikkie en daar leg ik hier en daar een zwart metertje fluweel overheen. ik heb kleine houten plankjes bekleedt met zwart fluweel erop geniet die ik heb vastgeplakt met ductape aan elkaar (2 aan 2) en die kan je dan als een luikje neerzetten zodat je een niet te hoge display heb en je erachter toch nog dingetjes kan neerleggen zodat niet alles in het zicht ligt zoals zakjes, plakband, visitekaartjes etc.
Bij pipoos kan je bustes kopen die kan je een likkie verf geven en daar kettingen overheen hangen, lege keukenrollen kan je een stukje fluweel omheen vastmaken en daar armbanden omheen doen!

Tja voor mijn oorbellen heb ik een mooie draaiende display Uit Amerika :) via een vriendin gekregen voor een koopje ;) en ik heb hem eigenlijk altijd hier in mijn huis staan want ik vindt het zo cool om mijn oorbellen erop te zien :lol:

Ik hoop dat je er wat aan hebt!
Waar een wil is, is een weg. En zo niet dan borduur of klei ik hem wel!!

groetjes Ria

katskralen
Bead Fanatic
Contacteer:

Bericht door katskralen » wo 21 mei 2003 22:26

Ik reageer morgen ofzo wel op de berichtjes, ben nu te moe, maar wou toch ff een foto laten zien van ons standje op een hobbybeurs:
Afbeelding
Was niet perfect, maar ook niet slecht. Alleen zal ik dan toch een tafel moeten zien te vinden, want op de grond :roll:
Ga eens aan mijn moeder vragen of ze dit weekend toevallig naar Pippoos gaat, in Belgi? is er immers maar ??n, en dat is veeeeeeeel te ver met de fiets :)

DMBijoux
Bead Aholic
Contacteer:

Bericht door DMBijoux » do 22 mei 2003 08:12

Kat mag ik kritiek geven op je kraam of moet ik me kop houden??? :) jij mag het zeggen!!

groetjes Ria

Sandra
Eigenaar Kralen.com
Contacteer:

Bericht door Sandra » do 22 mei 2003 11:17

wel grappig idee, van die hobbels onder de kleed waar je je sieraad leuk op kan leggen.

DMBijoux
Bead Aholic
Contacteer:

Bericht door DMBijoux » do 22 mei 2003 11:48

Ja San leuk idee!! Maar het geeft wel een heel rommelig geheel! Daar heb ik kat al over gemailt! Je wilt wel een mooie overzichtelijke kraam! Dus als je dan bakjes wilt gebruiken voor verhogingen gebruik dan aparte lappen stof om er over heen te draperen en niet het laken wat je al gebruik voor het decoreren.
Als er iets is wat niet lekker verkoopt dan is het een kraam die niet overzichtlijk is! Mensen lopen meestal door bij een rommelige kraam!

groetjes Ria

katskralen
Bead Fanatic
Contacteer:

Bericht door katskralen » do 22 mei 2003 19:23

Ja Ria, je mag dus kritiek geven :P Niet dat ik veel keuze heb he, hahaha.
Om op je mail te antwoorden, want uit yahoo ben ik al twee keer uitgesmeten :evil: : het was een eerste ervaring dus tips van ervaren rotten zijn altijd welkom. Ik ga de tips zeker bewaren en gebruiken bij een volgende beurs. Dat van die lakens zie ik eigenlijk nu pas, staat idd erg slordig :oops:
Wel is het erg onhandig als je met heel je boeltje de trein moet nemen, echt veel kan je dan niet meenemen. Ook was het wel zonde dat de mensen waarmee we gegaan zijn, reeds een roze tafellaken hadden gebruikt. We waren ??n standje, maar dat was op die manier niet erg duidelijk.
Nu ik er zeker van ben dat ik deze hobby blijf volhouden, kan ik ook langzamerhand meer gaan investeren he, in het begin probeer je dat zo weinig mogelijk te doen. En nu maar hopen dat ik de lotto win he ;)

DMBijoux
Bead Aholic
Contacteer:

Bericht door DMBijoux » do 22 mei 2003 20:02

Ja ik hoop ook de staatsloterij te winnen aankomende week :0) met een troost prijs ben ik ook wel te vreden hoor ;) maar als je met de trein moet kan je het beste een ouwe oma wagentje meenemen :) en daar zoveel mogelijk in proppen.

Ach Ik dacht laat ik alles maar schrijven in Email :) Ik heb niks boos gezegd voor alle andere ;) just some tips ;) om haar stand er aantrekkelijker uit te laten zien een volgende keer ;)

groetjes Ria

Marlies/Hex-sieraden
Bead Interested
Contacteer:

Bericht door Marlies/Hex-sieraden » do 22 mei 2003 20:30

Even over en presentatie op een markt. Een rekje maken van hout (een soort kledingrek in het klein) :idea: Ook is het mooi om van buigbaar perspex een toeter te maken zodat je daar je kettinkjes en armbandjes overheen kan draperen(ik heb 6 toeters staan)Een buste is ook een goed idee.Probeer alles in 1 kleur te houden ,dat ziet er verzorgt uit.Mijn probleem is meestal dat ik van een beurs of braderie/markt hoor als die al geweest is,hoe kom ik aan die informatie??Vervoeren kan heel goed op de fiets(ik heb een kronan)of alles in een koffer op wieltjes(ziet er wel stom uit :wink: maar is wel een oplossing) :!:
Groetjes Marlies/Hex
Lastig 2 marliezen
Hex

Marlies
Bead Intelligent
Contacteer:

Bericht door Marlies » do 22 mei 2003 23:07

Lastig??
Tja, we hebben ook 2 Marieke's en 2 Marije's en toevallig beginnen we allemaal met MAR. hahaha....
Je hoeft bij groetjes geen Hex erachter te zetten, want bij de kantlijn staat al Marlies/Hex sieraden. Wel grappig een naamgenootje, aangenaam kennis te maken!!
Veel liefs,
Marlies

Petra
Bead Starter
Contacteer:

Bericht door Petra » do 22 mei 2003 23:24

Ik heb wel vaak de mazzel dat lieve familieleden of vrienden me brengen als ik naar een beurs of andere activiteit ga maar als dat niet lukt dan heb ik een enorme weekendtas op wielen. Er gaat echt super veel in en het is goed te doen als ik met het openaar vervoer ga!!!

Marlies/Hex-sieraden
Bead Interested
Contacteer:

naamgenoot

Bericht door Marlies/Hex-sieraden » za 24 mei 2003 16:40

Hoi Marlies,ik heb ook helemaal geen :roll: verstand van internet(ik zit nu bij mijn moeder)Wel vind ik dit hartstikke leuk :)
groetjes Marlies
Hex

ellen2
Bead Anonymous
Contacteer:

aankleding

Bericht door ellen2 » za 24 mei 2003 22:09

Hallo Katrien,

Misschien nog wat tips:

Ik weet niet of je ooit de tip hebt gebruikt van de mokkenhouders van Xenos. Zet er daar 1 of 2 van neer met sieraden die je misschien met korting verkoopt (geeft wat hoogteverschil op de tafel). Verspreid wat materiaal zoals veertjes, mooie stenen, zand, schelpen of iets anders tussen de sieraden. Ik heb laatst voor mijn Open Huis uit tijdschriften zoals Beau Monde & Glossy wat mooie foto's gescheurd (echt gescheurd, dus niet mooi geknipt) en deze neergelegd. Daar kun je dan b.v. een ketting of armband weer op leggen. Stond erg leuk. Kreeg er ook leuke reacties op.

Hoop dat je wat met deze tips kan doen.

Groetjes en veel succes.

Ellen

missestoetje
Bead Discoverer
Contacteer:

nog meer tips

Bericht door missestoetje » zo 01 jun 2003 11:53

en ook ik heb al regelmatig op markten gestaan (doe dat al iets van 2 jaar) op de fiets kan je idd niet veel meenemen (mijn pa brengt me altijd) maar ik heb wel eens van die karretjes gezien die je achter de fiets kan doen (meestal voor kleine kinderen) hoewel dat misschien wel weer duur is.
voor de kraam zelf heb ik ook een aantal dingen gemaakt. ik zal proberen het een beetje uit te leggen: je hebt twee stokjes nodig van hout (ongeveer 1 meter) dan twee zware houten vierkante blokken en vier latjes. in de latjes maak je aan de boven kant een soort inkeping in V vorm waar de ronde stokjes op kunnen 'leunen'. de latjes timmer je aan ??n kant van het houten blok (dit doe je ook bij de andere) en dan kan je de houten stokjes erin laten rusten. aan de stokjes hang je dan je kettinjes op. het is leuk al de stokjes niet op gelijke hoogte hangen en je kan zo heel veel kettingen kwijt op een klein stukje tafel.
verder gebruik ik ook slotboards. het idee heb ik van een amerikaanse site die etelage materiaal leverde, misschien ook eens een idee om op te kijken. maar dat is gewoon een rechthoekige stuk hout, aan de bovenkant half rond. en dan aan de zijkant stukjes eruit gezaagd, aan bijde kanten op gelijke hoogte. je ketting kan je daar dan gewoon in hangen. je ziet wel alleen de voorkant van de ketting, maar dat is meestal niet zo'n probleem.
ik weet niet of jullie het ene beetje snappen zo, maar ik heb laatst een aantal foto's van mijn kraam gemaakt. zodra ik ze heb zal ik ze er wel opzetten.
de slotboards zijn ook nog eens heel makkelijk mee te nemen!

veel suc-6 met verkopen!
greetz MniQ

http://www.sugababes.nl/MniQ" onclick="window.open(this.href);return false;

Gesloten