tips verkoop voor een markt
Ik sta binnen kort een zomermarkt met kettingen en losse kralen.
Geven jullie je klant een rekening mee?
Wie heeft er nog praktische tips?
Geven jullie je klant een rekening mee?
Wie heeft er nog praktische tips?
Groetjes Heidi
- Puck
- Bead Interested
- Contacteer:
Mijn ervaring is dat je daar helemaal geen tijd voor hebt (rekening). Als het tenminste een beetje druk wordt.
Tips...pff..even denken.
- Houd je kraam overzichtelijk, leg er niet teveel prularia tussen.
- Zorg voor een spiegel (hier op het forum staat trouwens een lijst die je kunt aanhouden voor benodigdheden)
- Neem verlengkettingkjes mee en tangetjes..
- Laat je klanten een klein papiertje gebruiken en een bakje als ze kralen uitzoeken.
Verder weet ik even niets meer! Succes in ieder geval, we horen wel hoe je verkocht hebt!
Groetjes Puck
Tips...pff..even denken.
- Zorg voor een spiegel (hier op het forum staat trouwens een lijst die je kunt aanhouden voor benodigdheden)
- Laat je klanten een klein papiertje gebruiken en een bakje als ze kralen uitzoeken.
Verder weet ik even niets meer! Succes in ieder geval, we horen wel hoe je verkocht hebt!
Groetjes Puck

He PuckPuck schreef:Mijn ervaring is dat je daar helemaal geen tijd voor hebt (rekening). Als het tenminste een beetje druk wordt.
Tips...pff..even denken.
Groetjes Puck
Bedankt voor je tips. Geef je de klant een rekening van hun ketting?
Ik heb het lijstje al uitgeprint.
Groetjes Heidi
rekening zou ik niet doen, gewoon direct afrekenen.
Je kan je kralen allemaal in gripzakjes doen en aan een molen hanger, dat scheelt ruimte op de tafel en het is voor de klant beter te zien en uitkiezen.
Voor je sieraden zou ik wat leuk display materiaal meenemen zodat niet alles plat op de tafel ligt.
Je kan je kralen allemaal in gripzakjes doen en aan een molen hanger, dat scheelt ruimte op de tafel en het is voor de klant beter te zien en uitkiezen.
Voor je sieraden zou ik wat leuk display materiaal meenemen zodat niet alles plat op de tafel ligt.
X Sanne

verkoop markt
Als het een grote kraam is, leg ik de kettingen ook wel eens vast met veiligheidsspelden. Zo voorkom je dat er gepast wordt, zonder dat je het in de gaten hebt. Meer om het overzicht te houden. Ik leg er dan een briefje bij met zoiets van: 'Wilt u passen? Vraag het ons even, wij helpen u graag!' Dat bevalt mij erg goed!
Martine
Martine
-
- Bead Anonymous
bon voor de klant
Zorg wel dat je een bonneboekje bij je hebt voor als de klant zelf om een rekening/bon vraagt.
ik schrijf altijd een bonnetje. Al is het maar voor mijn eigen adminstratie. Bijna alles is geprijsd en heeft een code. Die schrijf ik in het bonnenboekje zodat ik laterna terugkan vinden wat verkocht is en eventueel van mijn site gehaald kan worden.
Ik heb niets vast liggen. Ze hebben nog nooit iets van me meegenomen.
(misschien vinden ze de sieraden wel niet mooi genoeg hahaha). Ik sta altijd voor de kraam ipv erachter. Dan heb je sneller contact en kun je aan de acherkant ook wat de hoogte in gaan met je display materiaal.
Als ik daar dan achter zou staan, ziet niemand me meer
.
Maar ik vind het altijd weer opnieuw uitvinden hoe het moet. Maar dat komt ook omdat ik maar een paar keer per jaar op een markt sta.
Mijn dochter heeft laatst een opstelling gemaakt, en zo ga ik hem de volgende keer ongeveer nabouwen. (hopelijk scheelt het want ik kom altijd tijd te kort.)
Iedereen succes met de verkopen.
Groetjes Philo
Ik heb niets vast liggen. Ze hebben nog nooit iets van me meegenomen.
(misschien vinden ze de sieraden wel niet mooi genoeg hahaha). Ik sta altijd voor de kraam ipv erachter. Dan heb je sneller contact en kun je aan de acherkant ook wat de hoogte in gaan met je display materiaal.
Als ik daar dan achter zou staan, ziet niemand me meer

Maar ik vind het altijd weer opnieuw uitvinden hoe het moet. Maar dat komt ook omdat ik maar een paar keer per jaar op een markt sta.
Mijn dochter heeft laatst een opstelling gemaakt, en zo ga ik hem de volgende keer ongeveer nabouwen. (hopelijk scheelt het want ik kom altijd tijd te kort.)
Iedereen succes met de verkopen.
Groetjes Philo
Een dag geen kralen maken, is een dag niet leven.