Sieradenbeurs (algemene vraag)

Informatie over kralen- en sieradenbeurzen alsook over braderieën kun je hier uitwisselen. Tip: maak een gezellige gezamenlijke bezoek als meerdere kralenfans naar hetzelfde beurs gaan!
Gesloten
Cis
Bead Starter
Sieradenbeurs (algemene vraag)

Bericht door Cis » vr 15 dec 2006 10:12

Ik wil misschien in het nieuwe jaar meedoen aan de Sieradenbeurs. Maar nou zou ik graag willen weten van andere mensen die er al gestaan hebben of het wel de moeite waard is en of je je geld er makkelijk uithaalt omdat er natuurlijk aanzienlijk veel concurrentie is. Laat dan ook even weten of je alleen sieraden, kralen of een mix van beiden verkocht. Ik ben benieuwd!!

Groetjes Cis

mona Kiran
Bead Starter
Contacteer:

Bericht door mona Kiran » wo 20 dec 2006 22:04

Hallo Cis,

Ik heb intussen al een paar keer op de sieradenbeurs gestaan met sieraden en kralen en de rest. Mijn ervaring is dat de sieraden goed werk doen tot het verkopen van de materialen die erin zitten, maar de sieraden zelf verkopen is erg slecht. (bij mij tenminste)

Verder is de concurentie erg groot want er staan heel veel mensen die wat aan te bieden hebben tegen scherpe prijzen. Dus als je gaat,zou je of heel aparte artikellen moeten hebben of heel scherp geprijsd.

En als laatste ik heb helaas al geconstateerd dat er ook gestolen wordt..............maar ja waar niet??

Verder is het een mooie manier om jezelf te promoten als webshop, ik deel de hele dag kaartjes uit, en dit werkt uiteindelijk ook.
Om in het kort samen te vatten dan is het voor mij in ieder geval de moeite waard om er nog niet mee te stoppen. Eigenlijk zou je het gewoon een keer moeten proberen.
Afbeelding

nile
Bead Starter
Contacteer:

Bericht door nile » do 21 dec 2006 08:34

Hoi
Ik heb één keer op de beurs gestaan en had goede hoop....
Helaas was de beurs slecht bezocht, wrs. omdat het de laatste vakantiedag was. Ik heb echt niets verkocht ,maar ook de andere beursstands waren teleurgesteld door de slechte verkoop.
Het viel mij op dat men vooral keek wat je gebruikt had en hoe je het gemaakt had, om dan vervolgens naar de kralen/materialenshops te gaan,die verkochten dus wel wat.

Maar kaartjes uitdelen kan wel,naamsbekendheid is belangrijk. Maar ik zal het vast nog wel eens doen, maar kijk dan wel naar de data, niet aan het eind van een vakantie bv., vlak na de feestdagen is ook niet handig.

Cis
Bead Starter

Bericht door Cis » do 21 dec 2006 10:58

Bedankt voor jullie reacties. Ik denk dat ik het gewoon maar ga doen en dan naar 2 beurzen ga in 2007. Als het niets wordt is het jammer, maar dan heb ik het in ieder geval geprobeerd, toch?

Wat ik trouwens ook heel onduidelijk vind is of je nu wel tafels krijgt of dat je er zelf voor moet zorgen....

Groetjes Cis

mona Kiran
Bead Starter
Contacteer:

Bericht door mona Kiran » do 21 dec 2006 12:18

Bij de sieradenbeurs krijg je tafels(zoveel meters je huurt) en zelfs 2 of 3 (weet ik niet meer precies)stoelen.

Ik wens je succes met je verkoop daar, misschien komen we elkaar nog wel tegen.
Afbeelding

Cis
Bead Starter

Bericht door Cis » vr 22 dec 2006 10:39

Lijkt me leuk! :lol: Maar ik denk dat jij niet zo gauw op beurzen in Noord-Holland gaat staan, maar je weet maar nooit.

Ik denk dat ik me gewoon lekker in ga schrijven voor de beurzen en dan zie ik wel waar het schip strandt....

Groetjes Cis

Creatiefmet..
Bead Anonymous

Meedoen met de sieraden beurs...

Bericht door Creatiefmet.. » za 13 jan 2007 23:57

De sieradenbeurzen lopen niet zo goed meer als vorig jaar.

Verder gaan ze nog meer voor de tafels rekenen, krijg je geen korting meer als je een workshop geeft, laten groothandels met hun bodemprijzen op de beurs staan !! en als je maar 1 dag wil staan moet je 70% van het weekend bedrag betalen.

Zelf proberen ze ook niet echt nieuw publiek aan te trekken en voor een link naar jouw op hun site gaan ze nu ook al geld vragen.

Dus meid, ik zou je centjes maar gebruiken om mooie nieuwe kralen te kopen of voor een advertentie in een plaatselijke krant. De sieradenbeurs heeft echt ze mooiste tijd gehad hoor. Vaak haalde ik me kraam er al niet meer uit en ik stond met heel veel kralen en materialen.

vicky stellwag
Bead Intelligent
Contacteer:

Bericht door vicky stellwag » zo 21 jan 2007 15:17

Ik wil het toch ook gaan proberen de Sieradenbeurs en wel eind maart in de rijnhal in Arnhem; het is lekker dichtbij voor me, en ik ga het samen met een vriendin doen, zodat het kraamgeld ook door 2 kan worden gedeeld....dat scheelt al best wel.
Lukt het dan niet, nou ja, dan kost het niet extreem veel geld, en heb ik vast een leuke dag.
Ik wil er toch voornamelijk met sieraden gaan staan die grotendeels zijn gemaakt van fimokralen en uiteraard mijn beestjes tasjes/sleutelhangers.
What's life whithout beads

Zus
Bead Lover
Contacteer:

Bericht door Zus » zo 21 jan 2007 17:34

vicky stellwag schreef:Ik wil het toch ook gaan proberen de Sieradenbeurs en wel eind maart in de rijnhal in Arnhem; het is lekker dichtbij voor me, en ik ga het samen met een vriendin doen, zodat het kraamgeld ook door 2 kan worden gedeeld....dat scheelt al best wel.
Lukt het dan niet, nou ja, dan kost het niet extreem veel geld, en heb ik vast een leuke dag.
Ik wil er toch voornamelijk met sieraden gaan staan die grotendeels zijn gemaakt van fimokralen en uiteraard mijn beestjes tasjes/sleutelhangers.
Het is eind maart niet in de Rijnhal, ik heb hier de inschrijflijst liggen en die datum is de sieradenbeurs in de Eusebiuskerk, in het centrum van Arnhem.
Groetjes, Zus

vicky stellwag
Bead Intelligent
Contacteer:

Bericht door vicky stellwag » zo 21 jan 2007 19:27

oh eusebiuskerk....ook goed...net zo dichtbij voor me.

Zus
Bead Lover
Contacteer:

Bericht door Zus » zo 21 jan 2007 22:15

Het is zo raar als je bij de Rijnhal staat te wachten en er komt niemand :lol:
Groetjes, Zus

vicky stellwag
Bead Intelligent
Contacteer:

Bericht door vicky stellwag » ma 22 jan 2007 06:02

ik was effe in de war...ik kom nl ook wel vaak in de rijnhal maar dan voor de rommelmarkten....op zoek naar sloopsieraden.. :)

Gesloten