vraagje als beginnende liefhebber
-
- Bead Starter
- Contacteer:
Hallo iedereen,
Ik ben nog maar net begonnen met het maken van kleine sieraden. Nu vind ik dat echt heel heel leuk, enkel zou ik ze graag proberen te verkopen, je kan immers niet alles voor jezelf maken he.
Kan er iemand mij tips geven hoe ik dat het beste aanpak? Ik weet wel dat er velen zijn die dit doen maar ik vind het gewoon leuk en als ik er dan een klein centje mee bij verdien is dat mooi meegenomen.
Ik woon wel in Belgi? en zou graag in mijn eigen omgeving (Antwerpen) deze dingen willen doen, tips zijn dus welkom.
Groetjes
Lin
Ik ben nog maar net begonnen met het maken van kleine sieraden. Nu vind ik dat echt heel heel leuk, enkel zou ik ze graag proberen te verkopen, je kan immers niet alles voor jezelf maken he.
Kan er iemand mij tips geven hoe ik dat het beste aanpak? Ik weet wel dat er velen zijn die dit doen maar ik vind het gewoon leuk en als ik er dan een klein centje mee bij verdien is dat mooi meegenomen.
Ik woon wel in Belgi? en zou graag in mijn eigen omgeving (Antwerpen) deze dingen willen doen, tips zijn dus welkom.
Groetjes
Lin
- Caviaplanet
- Bead Interested
- Contacteer:
Ik ben ook nog niet zo lang bezig en was van plan een website op te zetten, maar daar drukte lukt dat nog niet. Ik heb een paar kettingen verkocht aan familie/vrienden, en er is vraag naar nog een paar.
Ik raad je aan dat wat je maakt te dragen. Mensen zien het en als ze er iets over zeggen kun je vertellen dat je dit maakt etc... Van mond op mond reclame komt van het een het ander.
Succes
Groetjes
Jolanda
Ik raad je aan dat wat je maakt te dragen. Mensen zien het en als ze er iets over zeggen kun je vertellen dat je dit maakt etc... Van mond op mond reclame komt van het een het ander.
Succes
Groetjes
Jolanda
- Caviaplanet
- Bead Interested
- Contacteer:
Hoi Lin
Nee ik heb te weinig exemplaren om er uberhaupt ergens mee te gaan staan of om er een website van te maken. Net nu ik er een paar had, kwam er bezoek en toen waren ze verkocht. Zelf maak ik ook niet echt snel wat. Ik leg componenten op tafel en langzaam komt er een idee uit. Nu heb ik er nog maar 1 te koop liggen dus moet weer wat in elkaar freubelen. Sommigen hier zijn echt geroutineerd en hebben snel een ontwerp klaar. Misschien dat zij nog wat tips hebben.
Groetjes
Jolanda
Nee ik heb te weinig exemplaren om er uberhaupt ergens mee te gaan staan of om er een website van te maken. Net nu ik er een paar had, kwam er bezoek en toen waren ze verkocht. Zelf maak ik ook niet echt snel wat. Ik leg componenten op tafel en langzaam komt er een idee uit. Nu heb ik er nog maar 1 te koop liggen dus moet weer wat in elkaar freubelen. Sommigen hier zijn echt geroutineerd en hebben snel een ontwerp klaar. Misschien dat zij nog wat tips hebben.
Groetjes
Jolanda
viavia werkt in eerste instantie het beste1 (bij mij althans)
Vind het zelf ook leuk om (vrouwelijke haha) familieleden een sieraad cadeau te doen voor bijvoorbeeld hun verjaardag. Dat is een heel persoonlijk cadeautje toch? Van het een komt dan wel het ander...
Mijn oma van 84 loopt nu met een rood/oranje ketting rond met een gouden slotje (spiraal geregen? van die kleine kraaltjes: uiteinden afgewerkt met een goudkleurig filigraan kapje en het staat hartstikke chique)
Mijn moeder kan het niet kitsch genoeg zijn en inmiddels heb ik ook een paar van die "knallers" aan haar vriendinnen verkocht.
(vriendinnen doen het trouwens ook goed...)
Succes!
groetjes
Marike
Vind het zelf ook leuk om (vrouwelijke haha) familieleden een sieraad cadeau te doen voor bijvoorbeeld hun verjaardag. Dat is een heel persoonlijk cadeautje toch? Van het een komt dan wel het ander...
Mijn oma van 84 loopt nu met een rood/oranje ketting rond met een gouden slotje (spiraal geregen? van die kleine kraaltjes: uiteinden afgewerkt met een goudkleurig filigraan kapje en het staat hartstikke chique)
Mijn moeder kan het niet kitsch genoeg zijn en inmiddels heb ik ook een paar van die "knallers" aan haar vriendinnen verkocht.
(vriendinnen doen het trouwens ook goed...)
Succes!
groetjes
Marike
-
- Bead Interested
- Contacteer:
Je moet gewoon veel reclame voor jezelf maken.
Laat iedereen weten dat je sieraden maakt (familie, vrienden, ...).
Ga op zoek naar braderijen en markten waar je je sieraden kan op verkopen. En je kan een website maken met al je sieraden, zodat je mensen ernaar kunt verwijzen.
Mond op mond reclame gaat nog het beste.
Laat iedereen weten dat je sieraden maakt (familie, vrienden, ...).
Ga op zoek naar braderijen en markten waar je je sieraden kan op verkopen. En je kan een website maken met al je sieraden, zodat je mensen ernaar kunt verwijzen.
Mond op mond reclame gaat nog het beste.
Groetjes
Lady_Violet
Lady_Violet
- katskralen
- Bead Fanatic
- Contacteer:
Een website is wel leuk, maar om echt via een website te verkopen, dat lukt niet zomaar. Maar het kan wel een goed referentiepunt zijn om mensen naar te verwijzen.
Mond-op-mondreclame is inderdaad nog het beste. Ik draag zelf mijn sieraden, soms kom ik 's avonds zonder sieraad terug naar huis, heeft iemand van mijn collega's het gekocht
Of ze vragen om het in een andere kleur ofzo te maken. Mijn moeder draagt mijn sieraden ook, via haar heb ik dan ook al veel verkocht.
Om aan een hobbybeurs deel te nemen, heb je best toch al wat voorraad, want je moet uit de kosten geraken, en het inschrijvingsgeld is toch vrij hoog (ik betaalde de laatste keer 30 euro voor 1 dag). De tafel was 2.40 lang, 0.75m diep, dus die oppervlakte zou je toch al vrij vol moeten krijgen.
Succes ermee!
Mond-op-mondreclame is inderdaad nog het beste. Ik draag zelf mijn sieraden, soms kom ik 's avonds zonder sieraad terug naar huis, heeft iemand van mijn collega's het gekocht

Om aan een hobbybeurs deel te nemen, heb je best toch al wat voorraad, want je moet uit de kosten geraken, en het inschrijvingsgeld is toch vrij hoog (ik betaalde de laatste keer 30 euro voor 1 dag). De tafel was 2.40 lang, 0.75m diep, dus die oppervlakte zou je toch al vrij vol moeten krijgen.
Succes ermee!
- Saartje
- Bead Addict
- Contacteer:
Re: vraagje als beginnende liefhebber
Hoi Lin, allereerst welkom op het forum. Ik zag dat je ook uit het Antwerpse komt. Ik woon in Boom. De meeste hebben al zeer bruikbare tips gegeven, gewoon veel reclame maken, misschien een website opstraten (?) om je sieraden te verkopen. Ik sta bijvoorbeeld veel op (ambachten)markten, en dat loopt heel goed. Zo stond ik bv. op Pukema in Puurs, op de lichtfeetsen in Reet, op kerstmarkten in Boom,Puurs,... Dit jaar zou ik graag eens in de Schorre (te Boom) willen staan. Maar zoals de rest al vertelde , dan moet je toch al een aardige collectie hebben.Lin schreef:Ik woon wel in Belgi? en zou graag in mijn eigen omgeving (Antwerpen) deze dingen willen doen, tips zijn dus welkom.
Je ziet , dit is een erg verslavende hobby!!!

Kralengroetjes, Saartje 

-
- Bead Starter
- Contacteer:

Hartelijk dank al voor de bruikbare tips. Ik zou inderdaad eerst het een en ander moeten maken. Ik heb nog niet zo veel gemaakt, ik vind het wel leuk en eigenlijk wou ik van deze hobby een beetje een kleine bijverdienste maken, just for fun.
Seg Saartje hoe weet waar er zo van die markten zijn en hoe doe je dat eigenlijk?
Je ziet ik ben een echte leek in die dingen. Via mijn moeder denk ik niet dat ik dit moet proberen want zij draagt die dingen niet zo, tja zal afwachten worden dan he. Spijtig vind ik dat het eerst een hele investering is he, al die benodigdheden en als je dan niets verkocht krijgt, je kan het toch niet allemaal dragen en blijven maken he, ik heb echt zo een doel nodig.
Groetjes
Lin
Hoi Lin,
Niet al gaan wanhopen, hoor!
Het duurt vaak een tijdje voordat je handeltje een beetje gaat lopen.
Ik neem regelmatig exemplaren mee voor collega's en zo krijg ik al veel bestellingen binnen.
Nu gaat het zelfs via-via, mensen die me bellen n.a.v. een sieraad wat ik aan een collega heb verkocht.
Ik ben nu een half jaar bezig en ook een website aan het opzetten. Veel mensen willen graag je collectie zien, maar ik kan natuurlijk niet altijd alles bij me hebben (ook riskant..).
Wat ik nu heb gedaan: een portfolio gemaakt van alles wat ik heb gemaakt, zodat je ook de exemplaren die je hebt verkocht, kunt tonen.
Maar goed, zo ver is het nog niet bij je.
Ga gewoon veel pronken met je creaties, dan komt het vanzelf!
Succes!
Niet al gaan wanhopen, hoor!
Het duurt vaak een tijdje voordat je handeltje een beetje gaat lopen.
Ik neem regelmatig exemplaren mee voor collega's en zo krijg ik al veel bestellingen binnen.
Nu gaat het zelfs via-via, mensen die me bellen n.a.v. een sieraad wat ik aan een collega heb verkocht.
Ik ben nu een half jaar bezig en ook een website aan het opzetten. Veel mensen willen graag je collectie zien, maar ik kan natuurlijk niet altijd alles bij me hebben (ook riskant..).
Wat ik nu heb gedaan: een portfolio gemaakt van alles wat ik heb gemaakt, zodat je ook de exemplaren die je hebt verkocht, kunt tonen.
Maar goed, zo ver is het nog niet bij je.
Ga gewoon veel pronken met je creaties, dan komt het vanzelf!
Succes!
Groetjes, Miriam.