rocailles

Hier kun je vragen stellen over de verschillende soorten kralen en ook over het maken van kralen.
Gesloten
meikje
Bead Believer
Contacteer:
rocailles

Bericht door meikje » vr 21 jan 2011 21:27

Ik wil me graag gaan wagen aan een dutch spiral armband, maar ben absoluut niet bekend met rocailles. Nu met de actie van creadream dacht ik leuk bestel ik er een paar, maar daar gaat het al mis. 4 verschillenden soorten en verschillende maten. Wie o wie kan mij uitleggen welke maat voor een beginner handig is, hoeveel gram heb ik in vredesnaam nodig voor een armband en frosted transparant, opaque??? enz enz help!! haha

Josje
Bead Dreamer

Re: rocailles

Bericht door Josje » za 22 jan 2011 10:53

Heb je een patroon in gedachten? Vaak staat daarin wel welke materialen je nodig hebt.
11/0 is de meest voorkomende maat voor rocailles. Hiervan passen er 11 in een inch, ze zijn ongeveer 2mm. Maar als je die te klein vindt kun je beginnen met 8/0.

Frosted, transparant en opaque zijn kleursoorten. Transparante kralen zijn transparant, dus lichtdoorlatend. Opaque kralen zijn niet-lichtdoorlatend. Silverlined kralen zijn transparante kralen met een zilverkleurige kern. Frosted kralen zijn mat. Hierbij moet je gewoon zelf kijken wat je het mooiste vindt.

Succes!

Ines83
Bead Designer

Bericht door Ines83 » za 22 jan 2011 13:01

Eigenlijk een goede vraag want ik van maten kende ik het wel maar koos gewoon kleurtjes uit die ik leuk vond.
Maar dus al voorgehad dat het soms wel uitmaakt welke soort je neemt :mrgreen:

Dus Josje: merci voor het antwoord :mrgreen:

Sandra
Eigenaar Kralen.com
Contacteer:

Bericht door Sandra » za 22 jan 2011 16:35

Wat aantal gram nodig betreft: ik weet dat ook nog nooit zo goed, maar vaak worden kralen per bv 10 gram besteld, wil je paar kleurtjes en dan hou je sowieso al over voor je sieraad.

Dutch spiral kan je op zich in alle maten rijgen, als ik hele kleine tip mag geven, doe het niet in 15/0 want dat had me heel veel tijd gekost. ;) 15/0 is trouwens kleine maat, 8/0 grotere maat.

Op http://www.kralen.com/Tips/Voorbeelden/ ... niek&pag=1" onclick="window.open(this.href);return false; kun je voorbeelden vinden, deze is met 15/0:
Afbeelding

en deze met 8/0:
Afbeelding

Ikzelf vind dat het niet veel uitmaakt of je goedkope onregelmatige kralen hiervoor gebruikt of duurdere kralen zoals miyuki waarvan de maat heel precies is. Deze had ik bv met redelijk goedkope kralen geregen die niet heel precies dezelfde zijn:
Afbeelding

Verder even doorzetten als je begint, vaak lijkt het bij de eerste rijen of je wat fout doet maar uiteindelijk valt het toch goed.

evelienzoer
Bead Professional
Contacteer:

Bericht door evelienzoer » za 22 jan 2011 22:07

Bij de armbanden die ik heb gemaakt heb ik 11/0 gebruikt.
Dat vond ik het fijnste werken en dat werkje kun je goed strak krijgen.
Sandra schreef:Verder even doorzetten als je begint, vaak lijkt het bij de eerste rijen of je wat fout doet maar uiteindelijk valt het toch goed
Dit heb ik ook zo ervaren. Ben weleens opnieuw begonnen omdat ik dacht dit wordt helemaal niets. Maar als je even doorgaat ontstaat ineens de spiraal :D

Succes ermee en ben benieuwd naar je creatie.

Gesloten