Parel haken type draad en techniek

Tips, vragen en antwoorden over allerlei technieken kun je hier plaatsen. Bijvoorbeeld speciale rijgpatronen of hoe je je sieraad extra perfect kan afwerken.
Gesloten
Lenthe
Bead Reader
Berichten:19
Lid geworden op:vr 28 mei 2010 13:17
Parel haken type draad en techniek

Bericht door Lenthe » wo 09 jun 2010 06:36

Laatst zag ik een ketting voorbij komen waarbij de parels gehaakt worden. Heeft iemand daar ervaring mee? Ik vraag mij af wat voor draad je daarvoor zou moeten gebruiken... Ik heb twee beschrijvingen voor de techniek van kralen haken gevonden, maar ik snap er nog niet zoveel van... Ik heb ook geen ervaring met haken :oops: . Als iemand nog tips heeft, GRAAG! Het stond zo mooi!

ellybudding
Bead Hysteric
Berichten:3136
Lid geworden op:wo 29 okt 2008 14:14
Contacteer:

Re: Parel haken type draad en techniek

Bericht door ellybudding » wo 09 jun 2010 18:38

dit kan je doen met dun gecoated staaldraad (eventueel in een kleur afwijkend van je kralen die je gebruikt of met een wat dikker nylon draad, 't is ook maar net wat je zelf mooier vind. Zo doe ik het meestal. Haaknaald dikte afhankelijk van of je het fijn wilt hebben of wat grof. Misschien kun je hier iets mee. Je leren haken via een berichtje lukt niet, kijk eens op google onder basis haken wellicht vind je daar nog wat tips...

groetjes
Elly

Gebruikersavatar
Mar-JoYa
Moderator
Berichten:9021
Lid geworden op:zo 09 mei 2004 20:46
Locatie:Wildervank
Contacteer:

Re: Parel haken type draad en techniek

Bericht door Mar-JoYa » wo 09 jun 2010 20:44

Voor haaktechnieken kun je ook goed terecht op de site van Jessica Tromp of de Hobbydoos en op youtube staan veel stap voor stap instructies.... misschien zelfs wel over het haken met parels, maar anders kun je iig leren haken :D
ღஐƸ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒஐღ Dolgelukkig!!! ღஐƸ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒஐღ

Lenthe
Bead Reader
Berichten:19
Lid geworden op:vr 28 mei 2010 13:17

Re: Parel haken type draad en techniek

Bericht door Lenthe » do 10 jun 2010 15:18

Dank jullie wel voor de reacties! Ik ga het denk ik maar met dun staaldraad proberen, dat gebruik ik ook voor mijn andere modellen. Ik heb net een mailtje ontvangen dat een kennisje mij wil leren haken :applaus:

Gesloten