Ik heb zo eens rond geneusd op het forum en op verschillende sites en heb erg leuke dingen gezien. Maar ik heb maar een beperkt aantal kralen. Wel kleine en grote. Maar bijvoorbeeld knijpkralen en kalotjes die heb ik (nog) niet. Hoe kan ik toch een leuke armband of ketting maken? Ik heb wel nylondraad en elastisch draad. Wie heeft er een tip of moet ik gewoon toch dat andere aanschaffen?
Groetjes Claudia
Hoe begin ik?
Re: Hoe begin ik?
Met alleen elastiek en kralen kan je ook wel armbandjes maken. Ik raad zelf aan rond te surfen op http://www.kralen.com" onclick="window.open(this.href);return false; , bv onder rijgen, daar staan allerlei technieken en daar staat dan ook vermeld wat ervoor nodig is. Begin eventueel met dingen waar je weinig tot niets extra's voor nodig heb, of als je zeker weet dat je hiermee aan de slag wil, kijk wat mooi is en wat je daarvoor moet bijkopen.
Ik ben zelf begonnen met een paar kralen die ik mooi vond, de meeste ervan had ik van armbanden en kettingen gehaald die ik niet meer droeg.
Op een gegeven moment in een creatieve winkel eens rond gaan kijken, en toen wat dingen bij gaan kopen die ik mooi vond.
Het eerste gereedschap ( tangen etc ) heb ik uit m'n vaders gereedschapskist gehaald
Als je weet wat je wilt maken, weet je ook wat voor materialen je ervoor nodig hebt, maar het is ook leuk om met de spullen die je hebt aan de slag te gaan en gewoon je creativiteit z'n gang laten gaan.
Wat ik leuk vind om te doen is op b.v. Marktplaats ( Hobby & Vrije tijd / Kralen en Sieraden maken ) rond te neuzen. Je ziet dan heel veel verschillende kralen, bedeltjes, gereedschap etc. door elkaar.
In een online winkel is alles wat netter op categorie ingedeeld, en op Marktplaats staat juist alles door elkaar, waardoor je vaak dingen tegen komt die je nog nooit gezien hebt.
Verder vindt ik de verschillende sieraden en kralenforums heel handig.
Je kunt daar vragen stellen als je ergens niet uit komt, en door de creaties van anderen te zien krijg je zelf ook weer nieuwe ideeen
Op een gegeven moment in een creatieve winkel eens rond gaan kijken, en toen wat dingen bij gaan kopen die ik mooi vond.
Het eerste gereedschap ( tangen etc ) heb ik uit m'n vaders gereedschapskist gehaald
Als je weet wat je wilt maken, weet je ook wat voor materialen je ervoor nodig hebt, maar het is ook leuk om met de spullen die je hebt aan de slag te gaan en gewoon je creativiteit z'n gang laten gaan.
Wat ik leuk vind om te doen is op b.v. Marktplaats ( Hobby & Vrije tijd / Kralen en Sieraden maken ) rond te neuzen. Je ziet dan heel veel verschillende kralen, bedeltjes, gereedschap etc. door elkaar.
In een online winkel is alles wat netter op categorie ingedeeld, en op Marktplaats staat juist alles door elkaar, waardoor je vaak dingen tegen komt die je nog nooit gezien hebt.
Verder vindt ik de verschillende sieraden en kralenforums heel handig.
Je kunt daar vragen stellen als je ergens niet uit komt, en door de creaties van anderen te zien krijg je zelf ook weer nieuwe ideeen
hoi
ben een ketting beginnen te haken in het rond hadden ze me geleerd de dag erna ben ik ziek geworden een hele tijd nu wou ik terug verder haken aan de ketting maar weet niet meer hoe het moet kan iemand me een beschrijving in het nederl geven want vind het telkens in het engels
gr carina
ben een ketting beginnen te haken in het rond hadden ze me geleerd de dag erna ben ik ziek geworden een hele tijd nu wou ik terug verder haken aan de ketting maar weet niet meer hoe het moet kan iemand me een beschrijving in het nederl geven want vind het telkens in het engels
gr carina
zo zou de ketting eruit zien, hoopt dat het gelukt met foto te plaatsten
gr carina
gr carina
is de verkeerde foto sorry zou deze moeten zijn
gr carina