zwevend zonder knijpkralen

Tips, vragen en antwoorden over allerlei technieken kun je hier plaatsen. Bijvoorbeeld speciale rijgpatronen of hoe je je sieraad extra perfect kan afwerken.
Gesloten
Gebruikersavatar
Sandra
Eigenaar Kralen.com
Berichten:15556
Lid geworden op:wo 05 feb 2003 13:09
Contacteer:
zwevend zonder knijpkralen

Bericht door Sandra » ma 22 sep 2003 13:43

ik kreeg dit gemaild:
Beste Sandra,
Als regelmatige bezoekster van je site, zend ik je dit mailtje. Wat is er aan de hand? Zelfs na een flinke studie over de ketting uit de bijlage kom ik er maar niet achter hoe deze gemaakt wordt. Kun je me aub op weg helpen. Wat ik niet snap is, hoe de kralen op hun plaats blijven omdat ik geen knijpertjes kan ontdekken. Kijk ik niet goed, zie ik het niet??? De ketting staat vermeld onder de rubriek 'zwevend' .
Alvast heel erg bedankt voor je hulp!
Groet, Annemieke van der Zon
je kunt de voorbeeld op http://www.creafun.nl/gfx/vb/rijg_ketti ... ruidgr.jpg" onclick="window.open(this.href);return false; vinden.

ikzelf denk dat er 2 manieren zijn:
- afstand houden met behulp van lijm
- misschien is het op een speciale manier geregen waardoor je afstand houdt, zie je meer afstand omdat het neergelegd is toen het werd gescand. je kan hier een pagina met uitleg vinden wat ik bedoel qua rijgen.

voor de rest zou ik het ook niet weten...misschien dat iemand anders een idee heeft?

groetjes,
Sandra

Gebruikersavatar
Lies
Bead Fan
Berichten:325
Lid geworden op:vr 22 aug 2003 13:22
Locatie:Turnhout

Bericht door Lies » ma 22 sep 2003 13:45

Volgens mij is er gebruik gemaakt van lijm.
Een vriendin van mij heeft dat ook eens gedaan en ze had een heel mooi resultaat.

Gebruikersavatar
Sandra
Eigenaar Kralen.com
Berichten:15556
Lid geworden op:wo 05 feb 2003 13:09
Contacteer:

Bericht door Sandra » ma 22 sep 2003 13:49

oh ok, dus toch! ik dacht daar ook automatisch aan, geloof dat ik ook weleens bij een hobbywinkel pakketten zag waar je met lijm afstand moet houden, maar omdat het me wel veel gedoe lijkt twijfel ik en dacht ik 'laat ik rondvragen'. ben benieuwd of er nog andere manieren zijn.

Gebruikersavatar
Saartje
Bead Addict
Berichten:2232
Lid geworden op:wo 28 mei 2003 18:17
Locatie:Hemiksem-België
Contacteer:

Bericht door Saartje » ma 22 sep 2003 13:50

Volgens mij is die ketting gelijmd hoor. Ik lijm ook dikwijls en dan krijg je idd dit resultaat. Een zwevende ketting (heb ik ooit ergens opgevangen) is zoals deze die ik gemaakt heb : http://groups.msn.com/Saartjessieraden/ ... PhotoID=18
Je gebruikt hier +/- 3 a 4 draden voor, je rijgt eerst een kraal over alle draden en vervolgens wissel je fa door op elke draad afzonderlijk kralen te rijgen. Dat is volgens mij een zwevende ketting.
Kralengroetjes, Saartje :lol:

Gebruikersavatar
hennie
Bead Hysteric
Berichten:3451
Lid geworden op:do 06 feb 2003 23:40
Locatie:Heerlen
Contacteer:

Bericht door hennie » ma 22 sep 2003 14:18

gewoon met lijm denk ik, doe ik ook wel eens, vooral makkelijk als je niet zo'n grote kralen gebruikt, hier staat een uitleg erover http://www.wigjig.net/store/" onclick="window.open(this.href);return false; Kijk bij illusion jewelry in de alphabetical list

Gebruikersavatar
Fester
Bead Addict
Berichten:2122
Lid geworden op:zo 14 sep 2003 16:30
Locatie:Nederweert
Contacteer:

Bericht door Fester » ma 22 sep 2003 20:29

Ik gebruik ook wel eens lijm, als de kralen een redelijk groot gat hebben. Anders schuiven ze over de knijpkraaltjes. Heb geen speciale gebruikt hoor. Gewoon standaard secondenlijm!!

Gebruikersavatar
hennie
Bead Hysteric
Berichten:3451
Lid geworden op:do 06 feb 2003 23:40
Locatie:Heerlen
Contacteer:

Bericht door hennie » ma 22 sep 2003 21:54

Als de kralen een groot gat hebben kun je ook een klein kraaltje aan weerskanten rijgen, zodat het knijpkraaltje niet in de kraal schuift.

Dani
Bead Interested
Berichten:145
Lid geworden op:di 25 feb 2003 14:30
Locatie:Leeuwarden
Contacteer:

Bericht door Dani » ma 22 sep 2003 21:55

Hennie,misschien ben ik een beetje kippig,hoor,maar....waar is die uitleg??!!?? Ik zoek me rot op die site die jij doorgaf,maar ik kan geen illusion jewelry of alphabetical list vinden!! Help,ben zo benieuwd nu,wil t graag lezen!
Bedankt iig.
<font color="darkblue"> Leven is meervoud van lef.</font>
<font color="darkred"> Groetjes Dani </font>

Gebruikersavatar
hennie
Bead Hysteric
Berichten:3451
Lid geworden op:do 06 feb 2003 23:40
Locatie:Heerlen
Contacteer:

Bericht door hennie » ma 22 sep 2003 22:04

Ja ingewikkeld zie ik. Ik heb hem zelf bij mijn favorieten staan en dan krijg ik het wel meteen, maar zo kan het ook: Ga naar de site, dan naar wigjig university - free designs dan naar college of jewelry & wire techniques en dan naar de alphabetical list. Succes

Gebruikersavatar
danielle
Bead Dreamer
Berichten:509
Lid geworden op:do 13 feb 2003 13:11
Locatie:Vlaardingen
Contacteer:

Bericht door danielle » di 23 sep 2003 09:41

Hoi,

Wil je de kralen lijmen. Gebruik dan wel secondelijm, dat doe ik altijd. Totdat ik pasgeleden dacht laat ik het eens met sieradenlijm proberen. Nou never nooit meer!! Letterlijk alle kralen lieten na een paar dagen alweer los. :evil: Ik heb de hele ketting opnieuw kunnen doen. :cry: :cry: Succes ermee!
Groetjes, Danielle

Dani
Bead Interested
Berichten:145
Lid geworden op:di 25 feb 2003 14:30
Locatie:Leeuwarden
Contacteer:

Bericht door Dani » wo 24 sep 2003 11:37

Hennie,bedankt!! Tis gelukt :lol:
<font color="darkblue"> Leven is meervoud van lef.</font>
<font color="darkred"> Groetjes Dani </font>

Cleo
Bead Anonymous
Berichten:2
Lid geworden op:di 07 okt 2003 13:54
Locatie:Leuven (Belgi
Contacteer:

Bedankt voor de tips

Bericht door Cleo » wo 08 okt 2003 21:22

Hoi,

Ik ben nieuw hier, maar dit was een probleem waar ik vandaag ook mee zat. Dus morgen snel naar de winkel voor secondenlijm en dan kan ik verder met mijn ontwerp. Het is trouwens al een eindejaarscadeau voor m'n mama ...
Groetjes,

Cleo. :P

Gebruikersavatar
chantalssieranden
Bead Interested
Berichten:184
Lid geworden op:za 06 mar 2010 11:58
Locatie:veendam
Contacteer:

Re: zwevend zonder knijpkralen

Bericht door chantalssieranden » do 15 apr 2010 16:53

ik heb het gewoon met rocailles gedaan
http://bijous.webs.com/kettingen.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Chantal

Gebruikersavatar
Hannelies
Bead Fanatic
Berichten:1927
Lid geworden op:do 09 okt 2008 12:33
Locatie:Amersfoort
Contacteer:

Re: zwevend zonder knijpkralen

Bericht door Hannelies » do 15 apr 2010 19:07

Ik lijm het ook. Maar je moet wel oppassen dat het gat van de kralen niet te groot is, want dan gaat het uiteindelijk toch schuiven..

Gesloten