Regelmatig kom ik op internet kettingen tegen, geregen van strengen rocailles, die bij de uiteinden bij elkaar komen met zo'n zilveren kapje. Heeft iemand enig idee hoe je zo'n kapje dan bevestigd? Wordt dat gelijmd? Het ziet er op de plaatjes allemaal zo mooi strak uit, maar ik heb geen idee hoe ik het doen moet.
Alvast bedankt voor de reacties.
Vraag over afwerking
- estherwijma
- Bead Monster
Re: Vraag over afwerking
Ik vind het moeilijk uit te leggen, maar ga een poging wagen
Wat ik altijd doe is het volgende:
Aan het uiteinde van al je strengen maak je dmv een knijpkraaltje een lus. Vervolgens neem je een nieuw stukje draad en dit haal je door alle lussen en maakt hier dan ook weer een lus van dmv een knijpkraaltje. Als het ware zitten de strengen dan vast met een lus aan de lus van het nieuwe draadje (volg je me nog..haha). Tenslotte schuif je er een eindkapje overheen en rijg je nog wat kralen om uiteindelijk het slotje te bevestigen!
Hoop dat je hier wat aan hebt! Succes!
Aan het uiteinde van al je strengen maak je dmv een knijpkraaltje een lus. Vervolgens neem je een nieuw stukje draad en dit haal je door alle lussen en maakt hier dan ook weer een lus van dmv een knijpkraaltje. Als het ware zitten de strengen dan vast met een lus aan de lus van het nieuwe draadje (volg je me nog..haha). Tenslotte schuif je er een eindkapje overheen en rijg je nog wat kralen om uiteindelijk het slotje te bevestigen!
Groetjes Esther
- Marieketting
- Bead Fan
Dank je.estherwijma schreef:Ik vind het moeilijk uit te leggen, maar ga een poging wagenWat ik altijd doe is het volgende:
Maak je dan met al die strengen samen één lus? Of per streng?
En na het eindkapje nog wat kralen? (sorry ben blond) Maar na het eindkapje komt toch het slot?
Ik bedoel bijvoorbeeld deze afwerking: http://www.kralenonline.nl/rocailles3inspiratie.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
- estherwijma
- Bead Monster
Nee, je maakt per streng een lus, dus bij drie strengen krijg je drie lussen, uiteindelijk komen deze lussen allemaal samen in de lus die je maakt van het nieuwe stukje draad en verstop je ze onder het kapje. Wat betreft die kralen, bij het voorbeeld wat jij laat zien, is dat idd niet nodig nee.. 
Groetjes Esther
- Monique Westerlink
- Bead Interested
- Contacteer:
Ik doe het anders.
Ik knoop de strengen aan het uiteinde samen zodat er één grote knoop onstaat.
Ik pak een kettelstift (oogjesstift) en steek die door de helft van de draden en buig hem dubbel. Ik steek het uiteinde van de stift door het oogje van deze zelfde stift en trek het aan.
De stift zit nu vast aan het uiteinde van de strengen. Knip het draad (van de strengen) wat te lang is af en rijg over de kettelstift het kapje eventueel met een sierkraal. Maak een oogje aan de stift en hier kan de sluiting aan bevestifd worden.
Ik knoop de strengen aan het uiteinde samen zodat er één grote knoop onstaat.
Ik pak een kettelstift (oogjesstift) en steek die door de helft van de draden en buig hem dubbel. Ik steek het uiteinde van de stift door het oogje van deze zelfde stift en trek het aan.
De stift zit nu vast aan het uiteinde van de strengen. Knip het draad (van de strengen) wat te lang is af en rijg over de kettelstift het kapje eventueel met een sierkraal. Maak een oogje aan de stift en hier kan de sluiting aan bevestifd worden.
- Marieketting
- Bead Fan
Dank jullie wel.
Ik ga het proberen.
Ik ga het proberen.