punniken
ik wil wel eens proberen om een ketting te punniken
maar, klopt het dat ik daar echt hele kleine kraaltjes voor moet gebruiken ?
het lijkt me wel leuk om het met wat grotere kraaltjes te doen maar dan moet ik een punnikklosje hebben met een veel grotere opening, toch ?
heeft iemand hier ervaring mee ?
gootje
maar, klopt het dat ik daar echt hele kleine kraaltjes voor moet gebruiken ?
het lijkt me wel leuk om het met wat grotere kraaltjes te doen maar dan moet ik een punnikklosje hebben met een veel grotere opening, toch ?
heeft iemand hier ervaring mee ?
gootje
ik heb er geen ervaring mee, maar als ik het goed heb zijn er kort samengevat 2 manieren van punniken:
- je rijgt veel kralen, ga punniken en plaats de kralen steeds tussen de krammetjes.
- je gaat de draad punniken, de draad is vrij dicht bij elkaar, vervolgens plaats je de kralen IN de gepunnikte draad. de draad is dan om de kralen heen....
ikzelf heb alleen dat 1ste gedaan maar als ik het goed heb kan het ook op de 2de manier...volgens mij heeft marike een keer zoiets gedaan.
- je rijgt veel kralen, ga punniken en plaats de kralen steeds tussen de krammetjes.
- je gaat de draad punniken, de draad is vrij dicht bij elkaar, vervolgens plaats je de kralen IN de gepunnikte draad. de draad is dan om de kralen heen....
ikzelf heb alleen dat 1ste gedaan maar als ik het goed heb kan het ook op de 2de manier...volgens mij heeft marike een keer zoiets gedaan.
Yep!
Eigenlijk heb ik alleen ervaring met de tweede optie. Volgens mij het gemakkelijkst, haha. Oeps wat zeg ik nu! ALLEEN als je het met garen doet, niet met metaaldraad...pffff, was uren bezig met het maken, knapt het op een gegeven moment, omdat dat metaaldraad niet echt meegeeft, kun je weer overnieuw beginnen.