armbanden op elastiek

Tips, vragen en antwoorden over allerlei technieken kun je hier plaatsen. Bijvoorbeeld speciale rijgpatronen of hoe je je sieraad extra perfect kan afwerken.
Gesloten
Jolanda van soest
Bead Professional
Contacteer:
armbanden op elastiek

Bericht door Jolanda van soest » di 04 mei 2004 13:50

Ik heb een tijdje geleden een paar meter elastiek gekocht om armbanden van te maken. Leek mij erg handig zo zonder slotje, alleen ..... :oops: ben ik eraan begonnen maar wist niet hoe ik het vast moest maken. IK heb de 2 uiteinden aan elkaar geknoopt en een druppeltje lijm ertussen, maar is dit goed?? Of zijn er betere technieken? Ik begon namelijk met de lengte van een volwassen armband, maar het is er uiteindelijk 1 geworden voor een meisje van 2 jaar..... :roll:
Ook had ik geen idee hoe ik moest beginnen ( kraaltjes rolde er steeds af), ook ben ik erg benieuwd hoe ik het met 2 draadjes moet doen.
Kortom: Alle tips zijn welkom

alvast bedankt, groetjes jolanda

volvoke
Bead Dreamer
Contacteer:

Bericht door volvoke » di 04 mei 2004 14:20

ik rijg altijd eerst de kralen zonder de elastiek af te knippen ,dan kan je gemakkelijk passen of ie groot genoeg is en dan knip ik de draad af , knoop erin en ik trek de knoop in een kraal zodat ie verstopt is :lol:
leef zonder geleefd te worden
turmaline lentil bead

Jolanda van soest
Bead Professional
Contacteer:

Bericht door Jolanda van soest » wo 05 mei 2004 06:16

Okee, dus ik zat erg in de buurt. Maar hoe zit dat dan als je twee rijen wil doen ( met van die leuke tussenstukken erin) of is dat bijna onmogelijk met elastiek??
groetjes

volvoke
Bead Dreamer
Contacteer:

Bericht door volvoke » wo 05 mei 2004 14:34

ik zou dan twee elastieken gebruiken :?
leef zonder geleefd te worden
turmaline lentil bead

Jolanda van soest
Bead Professional
Contacteer:

Bericht door Jolanda van soest » wo 05 mei 2004 18:16

:lol: ha ha, ja dat snap ik...
Ik bedoel meer : knoop je dan het eerste al afgeknipte draadje vast aan het tweede draadje en ga je dan rijgen en hoe zorg je dan dat ze er niet afrollen.
Ben trouwens begonnen heb er 4 gemaakt (lang leve de vrije dag!!) en het ging steeds beter. De eerste is twee keer bij me op schoot en op de grond beland... Helaas zonder elastiek :cry: dus kon ik weer overnieuw beginnen, maar de laatste ging als best goed. Joepie.

Marike
Bead Believer

Bericht door Marike » wo 05 mei 2004 18:39

je rijgt eerst een enkel armbandje (met de verdelers eraan). die hecht je af zoals boven. vervolgens rijg je nog een armbandje en gebruik je ondertussen de verdelers die je bij het eerste armbandje hebt gebruikt (ook weer afhechten)....
Marike

ellytje
Bead Believer

Bericht door ellytje » wo 05 mei 2004 20:18

als je last hebt van dat de kralen er aan de andere kant weer afrollen, kan je er ook een knijper opzetten, erg handig!
groetjes Elly

Pee
Bead Aholic
Contacteer:

Bericht door Pee » wo 05 mei 2004 20:43

Dan kom ik ook nog even tussendoor met een vraagje... hoe dik is het elastiek dat jullie gebruiken? En waar kopen jullie het?
Liefs, Petra
Just bead it!
Afbeelding

Jolanda van soest
Bead Professional
Contacteer:

Bericht door Jolanda van soest » do 06 mei 2004 08:11

Bij mij is het net zo dik als het ijzerdraad. Het is al zo lang geleden dat ik het heb gekocht ik weet het echt niet meer, sorry...

Iedereen bedankt voor de tips daar kan ik zeker mee vooruit!!!

nancy
Bead Starter
Contacteer:

Bericht door nancy » do 06 mei 2004 09:29

Als ik een armband maak van elastiek en ik maak gebruik van meerdere rijen omdat ik een tussenstuk gebruikt.
Dan plak ik een uiteinde vast met plakband. Want anders rollen alle kralen weg en zo kan je ook mooi zien hoe je armband wordt.
Ik hoop dat ik het een beetje goed het uitgelegd. :lol:

groetjes
nancy

Magic-Woman
Bead Dreamer

Bericht door Magic-Woman » do 06 mei 2004 10:57

Pee schreef:Dan kom ik ook nog even tussendoor met een vraagje... hoe dik is het elastiek dat jullie gebruiken? En waar kopen jullie het?
ik heb twee soorten elastiek....een dunne en een iets dikkere draad maar die dikkere is dan wel iets minder elastisch als die dunne maar het werk alletwee goed...ik heb bij conny's creatief(roosendaal) toen weleens gekocht en dacht ook bij p&p maar die is inmiddels weg :(:(bij kastelen heb ik het ook een keer gekocht volgens mij :wink:
-=Liefs Wendy=-

Pee
Bead Aholic
Contacteer:

Bericht door Pee » do 06 mei 2004 15:02

Hmm bij kasteelen heb ik erover heen gekeken dan... hoeveel mm is die dikke weet je dat?

Magic woman:
ik heb twee soorten elastiek....een dunne en een iets dikkere draad maar die dikkere is dan wel iets minder elastisch als die dunne maar het werk alletwee goed...ik heb bij conny's creatief(roosendaal) toen weleens gekocht en dacht ook bij p&p maar die is inmiddels weg :(bij kastelen heb ik het ook een keer gekocht volgens mij
Liefs, Petra
Just bead it!
Afbeelding

Pienjo
Bead Hysteric
Contacteer:

Bericht door Pienjo » wo 12 mei 2004 13:20

Magic-Woman schreef:
Pee schreef:Dan kom ik ook nog even tussendoor met een vraagje... hoe dik is het elastiek dat jullie gebruiken? En waar kopen jullie het?
ik heb twee soorten elastiek....een dunne en een iets dikkere draad maar die dikkere is dan wel iets minder elastisch als die dunne maar het werk alletwee goed...ik heb bij conny's creatief(roosendaal) toen weleens gekocht en dacht ook bij p&p maar die is inmiddels weg :(:(bij kastelen heb ik het ook een keer gekocht volgens mij :wink:
is p&p weg???

Pienjo
Bead Hysteric
Contacteer:

Bericht door Pienjo » wo 12 mei 2004 13:21

hihi pee toch....

Madelief
Bead Chatter

Bericht door Madelief » do 27 mei 2004 22:13

ik plaats een paperclip aan 't einde (of begin, hoe je't bekijkt) van de draad, zorg dat hij lang genoeg is, en als de armband lang genoeg is, knoop ik de beide uiteinden vast (drietal knoopjes), voordeel van zo'n elastiek is dat de knoopjes heel klein zijn (als je hard genoeg trekt!) en dan trek ik dat ook in een pareltje... maar idd, paperclip of plakband of een knijper, speelt allemaal geen rol... In 't begin maakte ik gewoon een knoopje, maar dan heb je zo'n hele knopenboel, vind ik niet echt mooi...

Gesloten