Inspiratie en hulp gezocht voor wine charms

Heb je mooie kralen of ander materiaal om een sieraad te maken en kom je er niet uit? Post het hier, anderen willen je vast helpen met tips ter inspiratie!
Gesloten
poppemieke
Bead Believer
Berichten:281
Lid geworden op:vr 05 nov 2004 12:44
Locatie:Mechelen (België)
Inspiratie en hulp gezocht voor wine charms

Bericht door poppemieke » di 02 nov 2010 01:54

Hallo allemaal

Maar liefst zes jaar geleden had ik dit idee al eens en heb ik er ook over gepost. Om allerlei redenen is het toen niet doorgegaan. Maar goed, we zijn nu zes jaar verder en het idee zit opnieuw in m'n hoofd, hopelijk kunnen jullie mij helpen :) Voor de duidelijkheid moet ik er misschien ook even bij zeggen dat ik een absolute leek ben!

Ik wil voor kerst wine charms maken voor de grootouders van mijn vriend, en voor zijn tantes/ooms en nichten/neven. Tijdens kerst is het de gewoonte dat iedereen bij zijn grootouders samenkomt (lees: we zijn met 28 mensen). Een heel gedoe om alle glazen uit elkaar te houden dus. Voor de grootouders wil ik dan ook een set maken zodat ALLE mensen hun eigen glas kunnen herkennen. Mijn eerste idee was om dat met letterkralen te doen, maar er zitten sommige lange namen tussen (langste is denk ik 9 letters), en ik betwijfel of dat wel doenbaar is, omdat ik door het surfen op de site hier heb gemerkt dat voor wine charms meestal "memory wire" wordt gebruikt ter grootte van een ring, wat in mijn ogen echt niet groot is en maar net rond de steel van een wijnglas past. Daar kan dus zeker geen naam van 9 letters rond. Mss moet ik dan toch met kleuren werken (al denk ik dat 28 kleuren ook al moeilijk wordt, om alles een beetje bij elkaar te laten passen).

Bijkomend wil ik dan ook nog voor de anderen aan elk koppel een "setje" geven van mss 6 of 8 wine charms, niet met de naam dan natuurlijk, maar zodat zij het thuis ook kunnen gebruiken als er bezoek is.

Kortom: ik maak het mezelf graag moeilijk :roll: . Bovendien was het idee van "zelf maken" vooral ontstaan om financiële redenen, maar mijn chronisch gebrek aan creativiteit werkt niet mee.

Mijn specifieke vragen zijn dus:
1) Werken met namen of kleuren voor de grootouders? (Initialen zijn ook niet echt een optie, soms zijn er al 4 mensen met dezelfde beginletter en dezelfde familienaam).
2) Is het beter om de memory wire te gebruiken en zelf oogjes eraan te maken (als je weet dat ik het nog nooit gedaan heb), of neem ik beter zoiets als dit: http://www.sayila.be/picture.asp?Picture=21229.jpg" onclick="window.open(this.href);return false; (sorry als ik reclame maak, is absoluut niet de bedoeling).
3) Ik heb al op heel wat kralensites gesurft met als gevolg dat ik volledig overweldigd ben door het gigantische aanbod. Ik dacht bijvoorbeeld voor de kleinere setjes om deze kubusjes te gebruiken in verschillende kleuren (ze zijn beschikbaar in 12 kleuren dus keuze genoeg): http://www.sayila.be/picture.asp?Picture=22650.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;, maar die kosten € 0,75 per stuk, wat serieus zal oplopen als ik voor 5 koppels minstens 6 charms wil maken :( Ook bedeltjes/hangertjes vallen nogal duur uit. Ik ben dus op zoek naar creatief en niet al te duur.
4) Voor de creatievelingen onder jullie: ik zoek dus echt specifieke mogelijkheden, bv. dat kraaltje met dat pareltje en dan nog zo'n pareltje.

Hopelijk begrijpen jullie mijn vragen. Ik ben echt zo overweldigd dat ik besef dat ik waarschijnlijk heel verward overkom :lol:

Alvast heel erg bedankt!

scubadoo
Bead Designer
Berichten:809
Lid geworden op:zo 17 jan 2010 07:39

Re: Inspiratie en hulp gezocht voor wine charms

Bericht door scubadoo » di 02 nov 2010 07:48

Misschien kun je de letterkralen kettelen en zo met een ringetje aan je memory wire hangen. Dan waaieren ze uit over het pootje van het wijnglas en heb je meer ruimte.

Gebruikersavatar
rorsach
Bead Dreamer
Berichten:538
Lid geworden op:za 25 sep 2010 21:42

Re: Inspiratie en hulp gezocht voor wine charms

Bericht door rorsach » di 02 nov 2010 07:58

Misschien kun je met kralen of parels werken in combinatie met een bedeltje. Je zou dan een bedel tussen 2 kralen kunnen doen en per koppel dezelfde kleur kralen pakken. Zo kun je hun set verder uitbreiden met andere bedels, maar wel dezelfde kleur kralen. Voor de familieleden kun je dan proberen om passende bedels te zoeken. Dus een hond voor een hondenliefhebber en een voetbal voor de voetbal fan enz. Dat geeft er een persoonlijk tintje aan.
Ik hoop dat je hier iets mee kan. Succes met maken.

Gebruikersavatar
rorsach
Bead Dreamer
Berichten:538
Lid geworden op:za 25 sep 2010 21:42

Re: Inspiratie en hulp gezocht voor wine charms

Bericht door rorsach » di 02 nov 2010 08:02

Misschien heb je hier wat aan:
http://hobby.marktplaats.nl/kralen-en-s ... m-gat.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Hoef je de ringen niet zelf te maken en ze zijn niet duur. :D

poppemieke
Bead Believer
Berichten:281
Lid geworden op:vr 05 nov 2004 12:44
Locatie:Mechelen (België)

Re: Inspiratie en hulp gezocht voor wine charms

Bericht door poppemieke » di 02 nov 2010 14:29

Bedankt voor de tips allemaal! Het kettelen is idd misschien een goed idee. Dat is toch op zo'n lang staafje he? Maar ook dan blijft de vraag, is dat wel lang genoeg voor 9 letters? Iemand die toevallig van die staafjes en letterkralen heeft liggen om het eens uit te testen? :wink:
@ Rorsach: Bedankt voor de link, ik denk alleen dat de verzendkosten mij meer zullen kosten dan de ringetjes zelf :D Ik ga proberen alles op dezelfde site te bestellen, kwestie van alles in één keer te krijgen en zo weinig mogelijk verzendkosten te moeten betalen (ik woon in België).
Laten we zo afspreken: ik ga zelf nog wat op zoek naar welke kralen en/of hangers of bedels ik eventueel zou kiezen, en dan post ik het hier. Dan kunnen jullie eventueel nog extra tips geven of met jullie ervaring mij helpen als een bepaalde kraal bijvoorbeeld "te zwaar" is voor zo'n ringetje of zo. Want het blijft toch moeilijk om dingen virtueel uit te kiezen, zonder ze echt gezien te hebben.

scubadoo
Bead Designer
Berichten:809
Lid geworden op:zo 17 jan 2010 07:39

Re: Inspiratie en hulp gezocht voor wine charms

Bericht door scubadoo » di 02 nov 2010 14:49

Ik bedoelde 1 letter per kettelstift en dan meerdere stiften aan het memory wire maken.

poppemieke
Bead Believer
Berichten:281
Lid geworden op:vr 05 nov 2004 12:44
Locatie:Mechelen (België)

Re: Inspiratie en hulp gezocht voor wine charms

Bericht door poppemieke » di 02 nov 2010 15:15

Aha. Zover had ik nog niet gedacht. Dat is idd een super idee! Dan hoef ik me ook geen zorgen te maken over de grootte van de stiften en kan ik gewoon de kleinste maat nemen. En neem ik dan best nietstiften of kettelstiften, ik heb al gemerkt dat dat blijkbaar niet hetzelfde is. En ik vroeg me ook af: waarom moet ik ze dan nog met een ringetje aan de memory wire hangen? Kan ik niet gewoon het oogje van het stiftje zelf errond doen?

Ingrid-LJ
Bead Believer
Berichten:256
Lid geworden op:wo 26 mei 2010 12:28
Locatie:Twello

Re: Inspiratie en hulp gezocht voor wine charms

Bericht door Ingrid-LJ » di 02 nov 2010 16:09

Hoi,

Misschien een kleine "leuke" tip.
Wat dacht je ervan om er een photobead in te verwerken, d.i een kraal waar je een photo op kunt 'laten' maken, Ik weet dat kralenzooi photobeads verkoopt

Ingrid-LJ

poppemieke
Bead Believer
Berichten:281
Lid geworden op:vr 05 nov 2004 12:44
Locatie:Mechelen (België)

Re: Inspiratie en hulp gezocht voor wine charms

Bericht door poppemieke » di 02 nov 2010 16:29

Hey

Bedankt voor de leuke tip, alleen denk ik dat het praktisch een beetje te moeilijk zou worden. Dan moet ik van 28 mensen een foto te pakken zien te krijgen :D Ik ga voorlopig toch eens verder kijken om wat met de kubusjes te doen (http://www.sayila.be/picture.asp?Picture=22651.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;), ik vind die er echt prachtig uitzien en ze hebben ze in genoeg kleuren om de setjes voor de koppels te maken. Voor de grootouders moet ik er nog even over nadenken :)

Toch bedankt!

Gebruikersavatar
Frutsel
Bead Producer
Berichten:1068
Lid geworden op:ma 28 mei 2007 19:26
Locatie:Vlakbij Rotterdam
Contacteer:

Re: Inspiratie en hulp gezocht voor wine charms

Bericht door Frutsel » di 02 nov 2010 16:45

Ik vind je idee heel leuk, en ik zou het zelf ook doen in jouw situatie.
Weet je wat ik denk dat er gaat gebeuren? Dat men na een poosje evengoed er niet om geeft of men zijn eigen glas heeft. Dat gaat hier meestal zo. Dan zeggen ze doe mij dat glas maar.

Kijk nog even in een oorbellenhoek als je een webwinkel hebt gevonden. Ik weet dat zij soms dit soort dingen hebben, dan maak je dus geen oorbel maar een winecharm. Marskramer had ze vorig jaar, misschien een soortgelijke winkel bij jou in de buurt? Dan is in de winkel kopen misschien nog niet zo gek, een eurowinkel, knakenzaak, hoe je het ook noemt. Haal je eraf wat eraan zit, en doet je eigen dingetje eraan, of je eigen dingetje erbij.

Ben benieuwd wat het gaat worden!!
~~When you don't shine with your own light, what you create has no might~~
Oftewel, schijn met je eige lichie, anders schijn je niet echt.

MarjaH
Bead Believer
Berichten:278
Lid geworden op:vr 12 jan 2007 08:35
Locatie:Zeist

Re: Inspiratie en hulp gezocht voor wine charms

Bericht door MarjaH » di 02 nov 2010 16:52

Van die kleine letterkraaltjes voor kinderen kun je ook op memory wire doen. En dan verder wat leuke kralen erbij.

Marja

poppemieke
Bead Believer
Berichten:281
Lid geworden op:vr 05 nov 2004 12:44
Locatie:Mechelen (België)

Re: Inspiratie en hulp gezocht voor wine charms

Bericht door poppemieke » di 02 nov 2010 16:53

Dat van glas veranderen zal bij ons toch niet snel gebeuren denk ik. Ik ben al zeven jaar bij mijn vriend en ga dus al zeven jaar mee naar het Kerstfeestje bij z'n oma, en daar proberen ze toch altijd de glazen uit elkaar te houden. Ze heeft van die kleine houten wasknijpertjes met iedereen z'n naam erop geschreven, maar die zijn al zo oud en helemaal versleten en uitgelopen en zo, 't is gewoon echt niet mooi meer. Ik wil dus een ge-update versie geven :)
Dat van die oorhaakjes ga ik misschien gebruiken voor de kinderen, omdat zij natuurlijk geen wijnglas of champagneglas hebben, maar gewoon zo'n kleine glaasjes voor kinderen, dus niet met een steel maar overal ongeveer dezelfde diameter.

Gebruikersavatar
Frutsel
Bead Producer
Berichten:1068
Lid geworden op:ma 28 mei 2007 19:26
Locatie:Vlakbij Rotterdam
Contacteer:

Re: Inspiratie en hulp gezocht voor wine charms

Bericht door Frutsel » di 02 nov 2010 16:57

Letterkralen zou je al in twee kleuren kunnen verdelen.
Rood voor de dames, blauw voor de heren, onze initialen zijn voor beiden GM en GM.
Voor de dames zou er een blingetje aankunnen, voor de heren iets mats. Iets wat mat is.
Voor de grootouders zou je goud kunnen nemen......

Zo, nou, 't is dat we hier geen wijndrinkers hebben. Ik begin plaatsvervangend op dreef te komen....
~~When you don't shine with your own light, what you create has no might~~
Oftewel, schijn met je eige lichie, anders schijn je niet echt.

poppemieke
Bead Believer
Berichten:281
Lid geworden op:vr 05 nov 2004 12:44
Locatie:Mechelen (België)

Re: Inspiratie en hulp gezocht voor wine charms

Bericht door poppemieke » di 02 nov 2010 17:15

Wat een super ideeën allemaal! Bovendien, als ik de initialen gebruik (en dan idd mss met verschillende kleurtjes), dan scheelt mij dat ook een paar euro in letterkralen aankopen :)

scubadoo
Bead Designer
Berichten:809
Lid geworden op:zo 17 jan 2010 07:39

Re: Inspiratie en hulp gezocht voor wine charms

Bericht door scubadoo » di 02 nov 2010 18:54

Volgens mij kom je zo een heel eind!

Plaats je hier even een foto als je ze klaar hebt?

Gesloten