Kralenwinkel Limburg of Vlaams-Brabant

Hier moet je zijn wanneer je zoekt naar winkels in bepaalde steden of voor vragen naar ervaringen met specifieke (web)winkels en het melden van nieuwe winkels (geen webshops).
Forumregels
- Het is niet toegestaan een topic te starten om een webwinkel aan te raden. Voor een opsomming van kraleninternetshops kun je goed terecht op de reeds bestaande verzamelpagina’s.
- Het is niet toegestaan informatie over groothandels uit te wisselen. Je kunt vragen / tips kwijt op het prikbord van http://kralen.startpagina.nl" onclick="window.open(this.href);return false;.
- Op zoek naar een winkel in een bepaalde stad of land? Kijk eerst naar http://www.kralen.com/adressen_index.html" onclick="window.open(this.href);return false; of http://www.guidetobeadwork.com" onclick="window.open(this.href);return false;.
Gesloten
Elise25
Bead Starter
Kralenwinkel Limburg of Vlaams-Brabant

Bericht door Elise25 » zo 17 jun 2012 18:41

Hallo,

Ik wil al een hele tijd beginnen met het maken van juwelen, maar ben er uit tijdsgebrek nog niet toe gekomen. Ik heb me voorgenomen om er zeker aan te beginnen tijdens mijn vakantie die er binnen enkele weken aankomt. Daarom zou ik me nu al willen informeren over de leukste winkels om kralen te kopen. Ik ben van Leuven, maar het hier lijken me weinig winkels met een groot kralenassortiment te zijn.
Daarom zou ik me me een "planning" willen opmaken van winkels die ik tijdens mijn vakantie kan bezoeken, liefst in Vlaams-Brabant of Leuven, maar als ze echt de moeite zijn mag het ook daarbuiten.

Ik heb heel wat adresjes op internet gevonden. Eigenlijk teveel, waardoor ik door het bos de bomen niet meer zie. Mijn vakantie is ook te kort om heel veel winkels te bezoeken. Daarom zou ik graag aan jullie vragen welke Belgische winkels écht de moeite zijn.

Vele groetjes,
Elise :byebye

Algante
Moderator

Re: Kralenwinkel Limburg of Vlaams-Brabant

Bericht door Algante » zo 17 jun 2012 18:47

Via deze pagina kun je al verschillende winkels vinden:
http://www.kralen.com/Tips/Adressen/243/
Hopelijk kunnen forummers de gegevens aanvullen of aan (laten) passen, als in de lijst(en) opgenomen winkels gesloten zijn of een ander adres hebben gekregen. Of als iemand meer details te weten is gekomen.

Iig veel winkelplezier toegewenst!
Liefs en groetjes, Algante :geluk:

Elise25
Bead Starter

Bericht door Elise25 » zo 17 jun 2012 19:42

Dank je, Algante, maar ik heb al heel veel adresjes gevonden. 't Is een heel nuttige adreszoeker, maar het probleem is dat ik zoveel adressen gevonden heb, dat ik niet weet welke echt de moeite zijn. En ik heb jammer genoeg niet de tijd om vele steden te bezoeken. Ik heb maar 2 weekjes vakantie en ik zou tijdens deze vakantie ook graag de basistechnieken onder de knie krijgen. En ik moet ook nog een verjaardagstaart maken! :banaan: Vandaar dat ik heel graag concrete ervaringen zou lezen (minder goede ervaringen zijn trouwens ook welkom, zodat ik weet welke winkels niet de moeite zijn om wille van een beperkte keuze, te dure kralen, ...)

MarjaH
Bead Believer

Bericht door MarjaH » zo 17 jun 2012 20:18

Kijk eens bij Bricolart.be
goede kwaliteit en in belgie.
Hebben regelmatig 'solden'

Marja

OrnamentoPuella
Bead Dreamer

Bericht door OrnamentoPuella » zo 17 jun 2012 20:57

Misschien is deze ook niet slecht. Hij is wel in de provincie Antwerpen, Balen, dus ja, misschien wel een beetje te ver maar je moet maar zien. :wink:

http://www.hobbystock.be/" onclick="window.open(this.href);return false;
Op hun site zeggen dat er klanten van meer dan 100 km ver komen. Ik ga er zelf ook, maar daar twijfel ik toch wel een beetje aan eerlijk gezegd. :? Praktisch al mijn materiaal en tangetjes koop ik / heb ik daar gekocht en in de solden (van 3 tot 31 juli) verkopen ze er kralen aan €40/kilo en nog veel meer.

Persoonlijk vind ik hun site wel niet zo aantrekkelijk maar je moet hem maar eens doorlezen als je tijd hebt. :wink:
Carpe Diem
Leer uit je fouten

Elise25
Bead Starter

Bericht door Elise25 » di 19 jun 2012 20:56

Bedankt voor de tips!
Balen is wel wat ver, maar misschien valt het wel te combineren met een shopuitstapje naar Antwerpen.

Die webshop ga ik ook zeker onthouden. Ik heb voorlopig wel liever dat ik de kralen zelf in een winkel kan bekijken, omdat ik nog niet goed weet hoeveel kralen ik nodig heb, welke leuk te combineren zijn, welke grootte ik nodig heb enz. Maar het is zeker een link om te onthouden voor als ik al paar dingen gemaakt heb en beter weet wat ik nodig heb. Ook goed te weten dat de kwaliteit goed is, want niets is meer frustrerend dan een juweel dat na een paar keren dragen stuk gaat.

Gesloten