is hier een wizmeid die mij kan helpen??
ik probeer de achtergrond wit te maken,
ik heb het geprobeerd met de magic wand en de magic eraser
tool maar het wil niet echt goed lukken...
wie helpt moi??
ik heb wel een tip voor als de zon lekker schijnt,
dan pak ik een wit kartonnen vel,
daar leg in het sieraad op en dan fotograveer ik zonder
flits, dan bewerk ik de foto (contrast/helderheid) totdat
de achtergrond echt wit is. alleen schijnt de zon vandaag
maar heeeeel weinig
Volgens mij moet er een optie zitten in het programma waarmee je de afbeelding als het ware uit kunt snijden, en weer in een nieuw bestand kunt plakken. Dan kun je hetgeen wat je niet wilt hebben eraf snijden.
In principe zou het moeten lukken met de magic wand en de magic eraser. Ik weet niet wat er niet lukt, maar je zou nog kunnen proberen om de tolerantie te verkleinen, zodat er minder weggaat, of juist te vergroten.
Wat ook wel eens wil, is de polygonal lasso tool. Eerst de afbeelding super uitvergroten. Vervolgens met de lasso in kleine stapjes langs de hele schaduw lopen. Met del kun je de hele inhoud van de lasso wissen.
Ik weet niet welke photoshop je hebt en NL en Eng, maar ik zal het in het nederlands uitleggen.
Open je foto en klik in het menu boven op Afbeelding -> Aanpassingen -> Niveau's.
In het popup menu zie je rechtsonder 3 pipetjes. Selecteer het meest linkse pipet (staat een - teken in)
Klik nu op het wit van je achtergrond en kijk wat er gebeurt. Is het niet goed genoeg, klik dan nog een keer in een iets donkerder gedeelte.
Succes, en laat even weten of het gelukt is of dat je de engelse benamingen wilt weten.
hey thanks meiden, ik heb de engelse versie,
ga even kijken of ik eruit kom..
en anders moet ik maar w8en op een beetje zon
maar ik wil het echt leren voor de winter alvast!!