beading needle

Vragen en/of tips over het gebruik van materialen en gereedschappen kun je hier kwijt, denk aan een tangetje, een rijgbord, draad of elastiek, etcetera.

beading needle

Berichtdoor Jeanette op vr 27 nov 2009 12:13

Hallo allemaal,

Ik was vol enthousiasme begonnen aan een leuk Miyuki project, alleen nu kwam ik een probleem tegen. Ik heb visdraad gekocht van 0.30 wat zo plakkerig aanvoelt, dat lijkt me heerlijk om mee te werken. Het past alleen niet door het oog van mijn beading needle (John James 10)... Ik gebruik ook vaak nymo, maar dat gaat zo rafelen en knopen, bovendien moest ik ongeveer 6 keer door hetzelfde 15/0 kraaltje en toen knapte het kraaltje.... grr

Mijn vraag: met welke maat naald past mijn vislijn 0.30 wel en kan ik nog steeds een aantal keer door een 15/0 kraaltje? Of moet ik dat zowiezo maar vergeten?
Groetjes Jeanette
Jeanette
Bead Producer

Re: beading needle

Berichtdoor Jewel op vr 27 nov 2009 15:18

ik denk dat je dan een probleem gaat krijgen... Of je rijgt zonder naald, maar ik denk dat het beter is als je een 13# naald neemt en de 2LB fireline, dan kun je zeker weten 5-6 keer door een 15/0 seed
Jewel
Bead Producer

Berichtdoor Elsje op vr 27 nov 2009 18:08

:mrgreen: vergeet dat inderdaad maar. Miuky 15/0 en 0,30 visdraad gaan niet samen.Je werk zal met dat dikke draad ook nooit mooi vallen, zelfs als het je lukt om de draad erdoorheen te krijgen.
Het beste werkt C-lon of Nymo of fireline. Dat kun je ook met een naald rijgen en als je de dunste versie gebruikt zelfs meerdere keren.
Groetjes Els,
Elsje
Bead Brilliant

Berichtdoor Kralina op vr 27 nov 2009 23:04

De 15/0 seedbeads heb ik laatst geregen met nymo dikte 0,15mm en een naaldje nr. 10. Wanneer de naald (meestal kopje + draad wat probleem geeft) echt niet meer door het kraaltje gaat, dan neem ik een stukje dun nylondraad wat ik dubbelvouw en als 'naald' gebruik.
Als U werk maakt van Uw hobby.
Kralina
Bead Interested

Berichtdoor Jeanette op zo 29 nov 2009 22:31

ok, thnx dames. Ik dacht dus dat het visdraad wat ik had hetzelfde is als fireline, maar dat is dus toch niet zo.... Toch maar eens gaan zoeken naar echte fireline dan...
Groetjes Jeanette
Jeanette
Bead Producer

Keer terug naar Benodigdheden en hulpmiddelen