Bericht
door jokevbiesen » ma 18 aug 2014 18:35
Het originele patroon heeft 26 toeren, t/m toer 16 heb ik het gevolgd.
Daarna heb ik in de volgende toeren de delica's (aangegeven met een 'c' ) weggelaten.
De eerste paar toeren dat je dit doet kun je door de delica's van toer 16 rijgen om de hoek over te slaan, maar op een gegeven moment gaat dat niet meer en heb ik de delica's van toer 15 genomen om doorheen te rijgen. Als je verder komt merk je dat je ook door andere kralen moet rijgen om ( zigzaggend ) daar uit te komen waar je moet zijn. In toer 17 t/m 24 heb ik alle delica's weggelaten, in de laatste 2 toeren, 25 en 26 heb ik ze wel weer geregen, deze laatste 2 toeren vormen een randje van delica's om het geheel.
Aan het eind van de beschrijving staat dat je in het midden een aantal seedbeads maat 8 aan elkaar moet maken.
In de versie waarin ik de hoeken heb weggelaten gaat het werk nogal bol staan. Daarom heb ik het aan elkaar maken van die middelste kralen eerder gedaan waardoor het werk weer platter werd en ik makkelijker verder kon werken. Ik weet niet meer precies wanneer, maar ik denk ongeveer 5 toeren voor het eind. Hopelijk lukt het zo!
De kleurencombinatie die je laat zien vind ik trouwens bijzonder mooi.