Als eerste, iedereen bedankt voor jullie complimenten.
rafael schreef:De ketting is zeer mooi. Ik heb het patroon ook liggen. Ik heb het boek gekocht. Ik heb gisteren zelfs nog naar het patroon gekeken. Ik kom er echter niet helemaal uit. Wordt er eigenlijk ijzerdraad gebruikt? Want op een pagina staat er de vorm, en ze tonen dan dat de kralen er om moeten. Ik begrijp het niet zo goed. Kan u me helpen?
Beste Rafael,
Ik heb het naar een patroon van Diane Fitzgerald gemaakt uit het book Shaped Beadwork.
Ik heb er 4 maanden naar gekeken voor ik het aan durfde maar het is uiteindelijk zo makkelijk. Het is geen ijzerdraad wat wordt gebruikt, ik heb het met nymo draad gedaan maar fireline zou ook heel goed kunnen (beide bij Sandra te koop). Met dit soort figuren die je maakt neemt de vorm ook pas aan na een paar rondes rijgen. De Celtic Trefoil wordt ook in 1x gemaakt met 1 draad. De vorm waar je het over hebt, dat moet het uiteindelijk worden. Als je nog vragen hebt hoor ik het graag. Ben altijd bereid te helpen!

Dan zal ik ook mijn boek er even bijpakken want uit me hoofd weet ik ze niet allemaal meer.
@ katskralen, de Spike's zijn kleiner dan je denkt en wegen niet veel. Zware dingen moet ik ook niet hebben, of het nou om oorbellen een ketting of een armband gaat. Het valt dus reuze mee.