Ik ben in contact gekomen met een goudsmid en ik mocht een dagje met hem meelopen. Superleuk natuurlijk maar nog leuker was het dat hij vond dat ik dan ook maar wat moest gaan maken. Jippie! Nog leuker! Hij vertelde dat hij studenten van de goudsmeedopleiding altijd als eerste opdracht een bepaald soort oorbellen liet maken omdat daar alle basistechnieken in zitten. Zo kan hij makkelijk zien wat iemand al kan en waar hij/zij nog hulp bij nodig heeft. Deze opdracht kreeg ik dus ook en onder begeleiding ben ik aan de slag gegaan. Wat een feestje was dat, ik vond het heerlijk werk! Op een gegeven moment moest ik zilverbolletjes branden en hij kijkt me aan en vroeg of ik wel met een brander durfde te werken. Haha, dat durfde ik wel!
Aan het eind van de dag lag er een paar oorbellen van staal en zilver te pronken op tafel en stiekem ben ik eigenlijk hartstikke trots op mezelf. Hij was onder de indruk van mijn werk. Zowel mijn glaswerk als mijn edelsmeedkunsten (al was dit de allereerste keer dat ik me op dat terrein begaf). Hij zei dat ik het beginnersniveau voorbij was en beter dan menig student van de goudsmidopleiding, wow! Sorry dat ik even ontzettend loop op te scheppen

maar ik stond helemaal te stuiteren na die dag, zo blij en opgewonden raakte ik ervan.
Nou, genoeg naast-mijn-schoenen-loop-praatjes. Even showen hoe de oorbellen zijn geworden:

Ik ga binnenkort starten met een cursus edelsmeden want ik heb de smaak helemaal te pakken. Het lijkt een een supercombi met het glas dussssss to be continued...