Materialen voor een goed doel (dierenasiel)

Kun je iets met betrekking tot het kralen niet kwijt bij de andere forums, dan is dit de juiste plaats!

Materialen voor een goed doel (dierenasiel)

Berichtdoor Talleke op zo 04 okt 2009 14:42

Hallo Allemaal

Sinds een paar weken heb ik een lief hondje (een mechelse herder) uit het asiel gehaald. Ze hebben enorme dierenartskosten aan haar gehad omdat ze ergens gevonden is en ziek was toen ze binnenkwam. Ik wilde dus graag iets terugdoen en daarom ben ik aan de slag gegaan met handgemaakte glazen hangertjes maken en verkopen. De gehele opbrengst daarvan gaat naar dierenasiel De hof van Ede ( Ede - Gelderland). Dit asiel is heel belangrijk voor de regio omdat dit het enige asiel hier in de buurt is.

Ik heb dan ook een website gemaakt waarop meer informatie te vinden is, en waarop de hangertjes te koop zijn. Dit is de URL daarvan: http://sites.google.com/site/hangersvoorgoeddoel/

Afgelopen weekend heb ik een verkoop gehad bij een dierenwinkel en dat is erg goed gegaan (we hebben al over de € 300 euro bij elkaar nu!), maar daardoor is mijn voorraad alweer zo goed als op. Tja, en daar komt dan de aap uit de mouw: Ik vroeg mij af of hier misschien leden zijn (hobby-ist of eigenaar van een kralen(web)winkel) die bijvoorbeeld wat sleutelhangerhaken, boekenleggers, kraaltjes of andere materialen wil doneren? Ik heb er zelf al een (voor mij) enorme hoeveelheid geld en materialen in gestoken en dat heb ik ook met liefde gedaan maar ik heb nu eenmaal niet zo'n groot budget dat ik dat kan blijven doen, terwijl ik toch graag de hangers wil blijven maken en verkopen voor het asiel.

Ik weet dat het een brutale vraag is - zeker omdat ik hier niet al te vaak reageer- en ik weet ook eigenlijk niet of ik hem hier mag stellen, maar ik waag het er toch maar op in de hoop dat iemand me wil en kan helpen. Tips en ideeën voor de website zijn uiteraard ook welkom, ik zal ze zeker in overweging nemen.

Mocht dit hier niet op de juiste plaats staan of niet toegestaan zijn bied ik bij deze vast mijn excuses aan.

Groetjes
Talleke
Talleke
Bead Interested

Re: Materialen voor een goed doel (dierenasiel)

Berichtdoor els hopman op zo 04 okt 2009 15:25

je hebt een PBtje.
els hopman
Bead Believer

Berichtdoor Talleke op zo 04 okt 2009 16:34

Dankjewel voor je bericht Els!
Talleke
Bead Interested

Berichtdoor Hilde op zo 04 okt 2009 20:20

je hebt nog een pb
Afbeelding
Groetjes
Hilde
Hilde
Bead Producer

Berichtdoor Talleke op zo 04 okt 2009 20:52

Hoi Hilde,
Bedankt voor je berichtje. Als het goed is heb je reactie terug :)
Talleke
Bead Interested

Berichtdoor createss op zo 04 okt 2009 20:59

Ik heb je ook een PB gestuurd :D
Zo'n geweldig initiatief wil ik graag een bijdrage aan leveren!!
Groetjes,
Afbeelding
createss
Bead Believer

Berichtdoor Talleke op zo 04 okt 2009 21:09

Hoi Petra, jij ook enorm bedankt voor je reactie, je hebt als t goed is een berichtje terug ontvangen.
Talleke
Bead Interested

Berichtdoor Talleke op di 06 okt 2009 12:04

De postbode heeft vandaag een heleboel mooie spulletjes gebracht. Dankjulliewel dames! Ik zit al boordevol ideeën hoe de materialen te verwerken :D .
Talleke
Bead Interested

Berichtdoor createss op di 06 okt 2009 12:34

:perfect:

Ik heb trouwens op de site gekeken: wat een ontzettend leuke hangertjes heb je gemaakt. Ik vind de pootjes e.d. echt geweldig :applaus:
Groetjes,
Afbeelding
createss
Bead Believer

Berichtdoor Talleke op di 06 okt 2009 21:40

Dankjewel Createss! Ik vind ze vooral ook heel leuk om te maken. Ik heb zaterdag ook een prototype varkentje gemaakt waarvan ik er binnenkort meer wil maken, hondjes staan ook op de planning maar dat vind ik nog wat lastiger.
Er zijn met dierendag al heel veel hangers verkocht, in een dierenwinkel hier in de stad worden ze verkocht en aanstaande vrijdag hoor ik of een dierenwinkel in een dorp verderop ze ook wil gaan verkopen. Spannend dus!
Talleke
Bead Interested

Berichtdoor Talleke op ma 30 nov 2009 17:36

Inmiddels hebben we ruim 530 euro over kunnen maken naar het asiel en de teller loopt ook nu weer heel langzaam op. Ik heb de kralen die jullie me toegezonden hebben in speciale sorteerdozen gedaan, en begin er nu langzaam aan toe te komen om er ook daadwerkelijk sieraden van te maken. Iedereen die meegewerkt heeft, materialen gestuurd of hangertjes gekocht in elk geval bij deze alvast enorm bedankt!
Talleke
Bead Interested

Berichtdoor Talleke op ma 08 feb 2010 19:59

Kom even snel vertellen dat ik eindelijk meer tijd begin te krijgen om met de geschonken spullen wat sieraden te maken, en ik heb afgelopen dagen dan ook een boel nieuwe sieraden op de website gezet. Ondertussen hier en daar wat bekend gemaakt en al leuke reacties gekregen, dus hopelijk worden er snel wat spulletjes verkocht.

Inmiddels heb ik al meer dan 630 euro op gehaald voor het asiel. Heb er al mee in de krant gestaan en in het blad van het dierenasiel (met foto, dàt was dan net een beetje teveel van het goede haha).
Talleke
Bead Interested

Keer terug naar Overig